V reči peňazí to znamená, že tržby vzrástli z 469 miliónov eur v roku 2012 na 508 miliónov eur v roku 2013. Najviac zákazníkov má Lamborghini v Severnej Amerike, kam poslali 36% produkcie. Ďalší región Európa, Stredný Východ a Afrika zhltla 34%. Posledných 30% vyexpedovali do zvyšku sveta. Na týchto číslach má mierne väčšiu zásluhu Gallardo ako Aventador. Kým za 11 mesiacov predali 1120 exemplárov Gallarda, zákazníkov, ktorí zaparkovali v garáži nový Aventador bolo 1001.
Stredový tunel a zadnú prepážku vyrobili z karbónu
Lamborghini Huracán prevezme úlohu Gallarda. Nebude to mať jednoduché, no mala by mu pomôcť nová konštrukcia šasi a 610 koňový V10.
Lamborghini Huracán, nástupca Gallarda, na seba vzal neľahkú úlohu. Musí byť po všetkých stránkach lepší ako minulá generácia. Taliani vedia ako na to. Konštrukčne auto posunuli o úroveň vyššie. Stredový tunel a zadnú prepážku vyrobili z karbónu. Na predný a zadný pomocný rám použili hliník. Dokázali tak skonštruovať o 50% tuhšie a 10% ľahšie šasi ako pri Gallarde.
5,2 litrový atmosférický V10
Chvalabohu Taliani vedia, po čom všetkým autičkárom srdce piští. Žiadny downsizing, ani turbá tu nehľadajte. Pred zadnú nápravu montujú poctivý atmosférický 5,2 litrový V10 s priamym vstrekovaním. Nové Lamborghini sa celým menom volá Huracán LP610-4 a práve číslo 610 hovorí o počte koní, ktoré motor v superšporte vyprodukuje. Výkonu sekunduje aj krútiaci moment s hodnotou 560 Nm, ktorého 70% využijete už od 1000 ot. Obmedzovač zasiahne už pri 8250 ot. čo sa mi zdá trochu málo na takýto stroj.
Takto vyzerá 610 koní
V aute nenájdete manuálnu prevodovku. Automobilka sa rozhodla, že ju do Huracánu montovať nebude. Pýtate sa na dôvod? Úplne jednoduché, v Gallarde tvorili predané kusy s manuálom len smiešne 2% a tak Huracán ponúknu len s dvojspojkovou 7-stupňovou prevodovkou. Zachovali systém pohonu 4x4, kde na krútiaci moment rozdeľujú v pomere 30:70 v prospech zadnej nápravy. V extrémnych prípadoch dokážu poslať na zadné kolesá až 100% alebo na predné kolesá 50% krútiaceho momentu. Huracán tak doslova vystrelí na stovku za 3,2 s a hranicu 200 km/h atakuje za 9,9 s. Topspeed prekračuje 325 km/h. Fabrika tvrdí, že s ním dokážete jazdiť za 17,8 l/100km v meste, 9,4 l/100km mimo mesta a 12,5 l/100km kombinovane. Do ovzdušia pri tom vypustí 290 g CO2/km. Vraj má na tom zásluhu aj štart-stop systém, aj keď nevidím jeho opodstatnenie v takomto aute.
V Huracáne nenájdeme manuál, automobilka vsadila na 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku.
S veľkým výkonom idú ruka v ruke aj poriadne brzdy. Lamborghini použilo karbón-keramické kotúče s priemerom 380 mm vpredu a 356 mm vzadu. Huracánu obuli 20-palcové disky s rozmermi 8,5J x 20 vpredu a 11J x 20 vzadu pneumatikami Pirelli P-Zero s rozmermi 245/35 R20 a 305/35 R20.
Interiéry Lamborghini v poslednej dobe pripomínajú kokpit stíhačky, ani Huracán nie je výnimkou. Wow efekt je zaručený. Budíky by ste tu hľadali márne, prístrojový panel vymysleli ako 12,3-palcový TFT display, ktorý môžete nakonfigurovať v troch úrovniach. Na volant umiestnili prepínač Anima, pomocou neho zvolíte nastavenie podvozka a mapu motora v režimoch Strada, Sport a Corsa. Variabilné riadenie Lamborghini Dynamic Steering ale dostanete len za príplatok. Na čalúnenie použili kožu Nappa a Alcantaru. Ak máte fantáziu, vyberiete si zo širokej palety doplnkov, kde je limitujúcim faktorom len hĺbka peňaženky. Práve vďaka luxusu a elektronike na palube museli zvýšiť hmotnosť o 12 kg na 1422 kg.
Interiér ako v stíhačke
Lamborghini už eviduje vyše 1000 záväzných objednávok na nový superšport a prvý zákazníci sa budú z nového auta tešiť v druhej polovici roka. Už len vedieť kedy je čas rozbiť prasiatko a vybrať sa do showroomu pre nový Huracán. Cena Huracánu začína na 226 000 eurách, takže ak máte v prasiatku túto sumičku, najnovšie Lamborghini môžete mať v garáži. Alebo počkáte ešte rok na Spider.
Lamborghini Huracán LP610-4
Zdroj: autoforum.cz, autoblog.com, lamborghini.com