Dizajn je vec subjektívna. Fiesta je sympatická mnohým ľuďom.
Dizajn typu Fiesta je podľa mňa jedným z najlepších v celom segmente. Veľká predná maska chladiča pôsobí mimoriadne dynamicky. Inak na tom nie je ani zadná časť auta. Rád toto auto stretávam na uliciach. Je to však vec názoru a verím, že určite sú ľudia, ktorým sa nová Fiesta nepáči. V tomto prípade Ford pribalil k Fieste karosársku úpravu ST. To znamená, že dizajn je ešte o niečo dynamickejší. Vzadu je difúzor. Okrem toho pribudli tri nové farby: červenú Race Red, oranžovú Molten Orange a modrú Spirit Blue.
Do interiéru prenikol duch ST v podobe športových sedadiel Recaro, prvkov z uhlíkových vláken, zliatinových pedálov a radiacej páky spolu s volantom v štýle ST.
Ani to však nie je to najlepšie, čo Fiesta ST ponúka. Hatchback vyvinuli špecialisti z Ford Team RS. Pod kapotou má 1,6 litrový motor EcoBoost s výkonom 134 kW (182 k) a maximálnym krútiacim momentom 240 Nm. Parametre zabezpečujú zrýchlenie na stovku za 6,9 sekundy a maximálku 220 km/h. V kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou automobilka udáva priemernú spotrebu paliva na úrovni 5,9 l/100 km.
Bohužiaľ, ani Fiesta ST sa nevyhla systému na vytváranie zvuku. EcoBoost to však vynahradí výkonom a možno aj dobrou spotrebou.
Ford vylepšil elektronicky regulovaný podvozok. Pri prejazde zákrutou prenáša systém smerovania krútiaceho momentu (eTVC) brzdný účinok na vnútorné predné koleso modelu Fiesta ST, čím zabezpečuje lepší kontakt kolies s vozovkou a zároveň zabraňuje nedotáčavosti bez nežiaduceho zníženia rýchlosti vozidla. Nový softvér reguluje rovnováhu vozidla v reakcii na otáčanie volantu pri zrýchľovaní a brzdení, zatiaľ čo systém kontroly stability (ESC) poskytuje režim s plnou účinnosťou systému. ESC má tri režimy je možné ho úplne vypnúť.
Oba systémy svojou činnosťou podporujú špeciálne upravený otočný držiak náboja predných kolies, prepracovanú torznú tyč zadnej nápravy s vyššou klopnou tuhosťou, jedinečné nastavenia pružín a tlmičov na prednej aj zadnej náprave, ako aj o 15 mm nižšie položené ťažisko.
Systém riadenia s elektronickým posilňovačom má strmší prevodový pomer 13,69 : 1 a kratšiu tyč riadenia. V modeli Fiesta ST môžeme po prvýkrát nájsť zadné kotúčové brzdy.
Ford vybavil Fiestu ST systémom MyKey, ktorý umožňuje nastavenie maximálnej rýchlosti alebo zamedzenie deaktivácii bezpečnostných systémov. Jednoducho je to ideálny nástroj na správu auta, keď ho zveríte osobe, ktorej neveríte.
Aj Fiesta ST má svoje nedostatky. Nevyhnutnosťou je napríklad systém Sound Symposer, ktorý dodáva do interiéru ten správny zvuk.
Automobilka podrobila novú Fiestu ST testom, pri ktorých najazdila 850 000 km. Bolo by to super, ak by to zvládla s jedným kusom, ale pravdepodobne nie.
Rozhodne však ide o auto, ktoré má dostatok sily a charizmy na to, aby zvládlo zaujať dostatočný počet záujemcov. K tomu všetkému sa pridáva cena 20 990€.
Zdroj: tlačová správa
Prečítajte si aj: Náznak konca technických a emisných administratívnych kontrol