Aktuálna generácia modelu Peugeot 308 zosobňuje moderného ducha značky Peugeot a prináša až nečakane veľký rozptyl pohonov. Koncern Stellantis ako jeden z mála stále vyrába aj maloobjemový naftový štvorvalec, ktorý samozrejme využíva aj Peugeot 308. Okrem neho je v 308-čke k dispozícii aj tradičná benzínová verzia a legislatíve oproti ide tento model ponukou dvojice plug in hybridných verzií. Teraz však prichádza s niečím, čo mu v motorovej palete stále chýbalo. Na scénu totiž už čoskoro nastúpi jeho čisto elektrická verzia s tradičným koncernovým označením e-308.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

S väčšou batériou aj dojazdom

Pred samotným uvedením elektrickej verzie e-308 sa akosi automaticky očakávalo, že vyrukuje s rovnakou technikou, akú dnes používajú ostatné elektromobily z koncernu Stellantis, teda trakčný synchrónny elektromotor naladený na max. výkon 100 kW (136 k) a li-ion batéria s kapacitou 50 kWh. Na prekvapenie sa tak nestalo a Peugeot e-308 príde s novou generáciu elektrického pohonu využívajúcou komponenty s lepšími hodnotami. Pod prednou kapotou e-308 sa tak spolu s meničom a riadiacou elektronikou ukrýva elektromotor s výkonom posunutým na výkonové maximum  115 kW (156 k), maximálny krútiaci moment 260 Nm a celé to bude napájať trakčný akumulátor s celkovou kapacitou 54 kWh, z toho využiteľných má byť až 51 kWh (doterajšia 50 kWh batéria dovolila využívať približne 45 – 46 kWh). Kombinovaná spotreba auta má byť 12,7 kWh/100 km, čo má zabezpečiť dojazd na jedno nabitie niekde na úrovni 400 km. Ostatné technické detaily zatiaľ automobilka nekonkretizovala, známy je však termín príchodu auta na trh. Nový Peugeot e-308 sa pri predajcoch údajne objaví najneskôr v polovici budúceho roka.

zdroj: Stellantis