Techno balík ML 63 AMG ponúka veľa


Motor AMG V8 biturbo 5,5 litra má priame vstrekovanie benzínu s vedením lúča s piezoelektrickými injektormi. Systémom ECO štart – stop, celohliníkovú kľukovú skriňu, 4-ventilovú technológiu s nastavením vačkového hriadeľa, chladič plniaceho vzduchu vzduch/voda a manažment alternátora. Rozdiel vo výkone a krútiacom momente v prípade Performance Package vyplýva zo zvýšenia pretlaku plnenia z 1 na 1,3 baru. Oba varianty ML 63 AMG umožňujú jazdné výkon športového auta: zrýchlenie z nuly na 100 km/h 4,8, resp. 4,7 s, 250 km/h (elektronicky obmedzená). Prekvapivo, či s balíkom AMG Performance alebo bez neho: hodnota spotreby NEDC vo výške 11,8 litra na 100 km je identická. K balíku AMG Performance patrí aj kryt motora z kvalitných pravých uhlíkových vlákien, načerveno lakované brzdové strmene a volant AMG Performance v koži napa/DINAMICA.

Je prekvapivé, že Mercedes sa napriek radikálnej zmene motora rozhodol zachovať označenie 63 AMG a nepoužil logickejšie a presnejšie historické označenie 55 AMG, ktoré by presne definovalo objem motora...

AMG SPEEDSHIFT+ 7G-TRONIC

Prenos sily na 4 kolesá so stálym pohonom rieši moderná prevodovka AMG SPEEDSHIFT+ 7G-TRONIC. Fascinuje vysokou variabilitou s výbavou tromi jazdnými programami a automatickou funkciou medziplynu pri podradení. V režime Controlled Efficiency (C) je aktívna funkcia ECO štart – stop, ktorá vypína osemvalcový motor vozidla počas státia. C navyše znamená aj mäkko dimenzovanú charakteristiku prevodovky s komfortnými a rýchlymi zmenami stupňov. Rozjazd prebieha vo všeobecnosti na druhom stupni.. Zelený symbol „ECO“ v združenom prístroji AMG vodičovi signalizuje aktívnu funkciu ECO štart – stop.


V jazdnom programe Sport (S) a Manuál (M) je funkcia ECO štart – stop neaktívna a kombinácia motor/prevodovka sa navyše prezentuje výrazne agilnejšie. Krátke a presne definované stiahnutie zapaľovania a vstrekovania pri preraďovaní na vyšší stupeň za plného výkonu sa navyše stará o kratšie časy radenia.


Ako opatrenie na zvýšenie efektívnosti má novým menič Fuel Economy s odstredivým kyvadlom, ložiskami so zníženým trením a riadením teploty oleja prevodovky. K ďalšiemu poklesu spotreby paliva prispievajú prevody náprav s minimalizovaným trením, elektronické riadenie, optimalizovaný remeňový pohon, riadenie všetkých vedľajších agregátov a čerpadiel v závislosti od potreby, ako aj inteligentná odľahčená konštrukcia. Oproti predchádzajúcim modelom váži nové ML 63 AG o 40 kg menej – napriek vyššiemu výkonu a rozsiahlej sériovej výbave.

Pri stálom pohone 4 kolies 4MATIC používa Mercedes-AMG – rovnako ako pri predchodcoch – jedinečnú rozdeľovaciu prevodovku: v záujme vyššej dynamiky jazdy rozdeľuje výkon motora medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 40 : 60. A to ešte nie je všetko: športový podvozok AMG s balíkom AIRMATIC, vzduchovým pružením, jedinečnými teleskopickými vzperami pruženia, automatickou reguláciou výšky a adaptívnym riadením tlmičov (ADS) sa po prvýkrát kombinuje s aktívnou stabilizáciou náklonu ACTIVE CURVE SYSTEM. Pri tomto sériovom systéme sa na prednej a zadnej náprave používajú aktívne priečne stabilizátory, ktoré kompenzujú uhol náklonu karosérie pri prejazde zákrut. Rastie tak agilita a zážitok z jazdy. Systém súčasne zvyšuje stabilitu jazdy a tým aj bezpečnosť najmä pri vysokých rýchlostiach.


Stabilizácia nakláňania, tlmenie a pruženie sa bleskovo prispôsobujú na momentálnu jazdnú situáciu a ponúkajú optimálny komfort jazdy aj najvyššiu možnú stabilitu. Vodič si stlačením tlačidla môže vybrať medzi tromi jazdnými režimami Comfort, Sport a Sport plus. Nosný systém vzduchového pruženia funguje v závislosti od rýchlosti a znižuje karosériu pri vyšších rýchlostiach na minimalizáciu odporu vzduchu pri súčasnom zvýšení stability jazdy.

Za vyššiu presnosť riadenia zodpovedá špecifická elastokinematika špecifická pre AMG na prednej náprave a masívne vyhotovený stabilizátor na zadnej náprave. Zosilnený hnací mechanizmus je synonymom optimálneho prenosu sily a spoľahlivosti typickej pre mercedes. Sériové elektronické riadenie trakcie 4ETS optimalizuje priľnutie pri nízkych hodnotách trenia. Sériovo sa ML  63 AMG pohybuje na diskoch AMG z ľahkej zliatiny s formátom 9 x 20 v 5-lúčovom dizajne, s titánovým sivým lakom, leštených do vysokého lesku, na ktorých sú nasadené pneumatiky rozmeru 265/45 R20. Na želanie sa dodávajú aj pneumatiky 295/35 R 21 na diskoch AMG z ľahkej zliatiny formátu 10 x 21. O najkratšie brzdné dráhy a najvyššiu stabilitu sa stará vysokovýkonný brzdový systém AMG: vybavený dookola vzduchom chladenými a perforovanými brzdovými kotúčmi vo formáte 390 x 36 (vpredu), respektíve 345 x 26 (vzadu).