V Toyote vedia, že oživenie mien Celica a MR2 bude veľmi ťažké. Napriek tomu si veria a zdá sa, že to chcú skúsiť.
O možnom príchode Toyoty Celica sme už niekoľkokrát písali. Poslednýkrát presne pred rokom. Rovnako ako predtým, aj teraz sú to informácie zo zákulisia. Prečo tomu vôbec venovať pozornosť? Pretože toto už nemá znaky konšpiračných teórií. V týchto dňoch totiž možný príchod ľudových športiakov potvrdil vysokopostavený manažér v automobilke Toyota Masayuki Kai. Tento konštruktér stál aj pri zrode novej Supry.
Kai pre americký magazín Road & Track vyhlásil: „Chceme späť Celicu, chceme späť MR2!“ Áno, Supra mala prioritu. Zdá sa, že je čas vrátiť sa aj k cenovo prístupnejším modelom.
Športovo ladené autá sa vyvíjajú a stavajú čoraz ťažšie. Jedna automobilka už dnes často nemá dostatok kapitálu, presnejšie finančnej ochoty a zmysluplného naplnenia takej investície, aby sa mohla takým autám venovať sama. Dôvod? Väčšinou sa to neoplatí, vzhľadom na počet predaných kusov. Športové autá vyžadujú množstvo špecifických komponentov, ktoré nemôžu zdieľať s bežnými modelmi. Aspoň tak sa to robilo pred desiatkami rokov. Kai pokračuje:
„Športovo ladený podvozok, ktorý používame v Supre, jednoducho nemôžeme použiť v sedane typu Camry alebo Corolla. Rovnako nastávajú problémy s homologizáciou, ktorá je z roka na rok komplexnejšia a zložitejšia.“ Práve preto v nedávnej minulosti, ale aj v súčasnosti automobilky spolupracujú pri vývoji špecifických áut. So Subaru pri type GT86 a BRZ a rovnako s BMW pri vývoji typu Supra a Z4.
Toyota takmer 10 rokov samostatne žiaden športový model nevyvíjala. Ak by sa tak rozhodli, mohli by sa veľmi popáliť. Aj to si uvedomujú. Novú spoluprácu preto vidia reálne s Mazdou, a ich modelom MX5, ktorý je v produkcii už takmer 30 rokov bez prestávky. „Verím, že sa môžeme od Mazdy veľa vecí naučiť. MX5 totiž neustále modernizujú a vyvíjajú.“
Odborníci z autobranže sa však zhodujú, že pri modeli Celica by nemal chýbať pohon 4x4. Rovnako model MR2 by sa mal držať koncepcie ako spred rokov. Čiže motor v strede a pohon zadnej nápravy. Spolupráca s Mazdou a využívanie platformy z modelu MX5 preto nemusí byť to pravé orechové. Uvidíme, či to bude práve Mazda, vďaka ktorej sa k nám vrátia športovo ladené modely. Keď sa na to pozriem z veľkého nadhľadu, Toyota bude vlastne Fiat? :)
Foto: Toyota.co.uk, Zdroj: thedrive