A ako tento systém funguje? Poďla slov samotnej automobilky sa to dá zhrnúť do jednej vety: Systém Dynamax zabezpečuje trvalú distribúciu krútiaceho momentu na obe nápravy nového modelu Sportage a je vybavený inteligentnou riadiacou jednotkou, ktorá si neustále vymieňa informácie s riadiacou elektronikou vozidla.
Hm, alebo chcete podrobnejšie? Nech sa páči: Systém Dynamax nepretržite monitoruje jazdné podmienky a predvída požiadavky systému pohonu všetkých kolies na rozdiel od iných systémov, ktoré dokážu reagovať len na podmienky potom ako nastanú. Inteligentná riadiaca jednotka systému Dynamax nepretržite analyzuje údaje z riadiacej jednotky vozidla, pričom spojkový systém je prostredníctvom viackotúčovej spojky plne ovládateľný cez elektrohydraulický ovládací systém. Správanie systému Dynamax je pre vodiča úplne transparentné.
Ďalšie výhody systému Dynamax:
• vyššia bočná stabilita pri prejazde zákrutou,
• odstránenie nechcenej pretáčavosti a nedotáčavosti obmedzením neželaných trakčných síl na prednú a zadnú nápravu,
• vysoká tepelná kapacita, ktorá zabraňuje prehrievaniu a následnému zastaveniu spojky v situáciách, ako je napríklad jazda do kopca alebo ťahanie prívesu.
Maximálna efektivita sa navyše dosahuje prostredníctvom inteligentnej riadiacej elektroniky, ktorá poskytuje potrebný krútiaci moment v každej jazdnej situácii, a tým zabezpečuje optimálnu trakciu. Výsledkom je dosiahnutie nižšej spotreby paliva a nižších emisií CO2. Elektronické súčasti sú optimálne dimenzované tak, aby mali minimálnu spotrebu energie. Systém Dynamax ponúka skutočný pohon všetkých kolies pre vodičov, ktorý chcú vzrušujúci zážitok z jazdy s vyššou bezpečnosťou a výkonom.
zdroj: KIA Slovakia