Česká automobilka si už pred mesiacom v USA registrovala ochranné známky pre názvy ako Škoda, Superb, Octavia, Yeti a podobne. Minulý týždeň značka začala s procesom registrácie ochranných známok aj v Kanade.
Česká automobilka si už pred mesiacom v USA registrovala ochranné známky pre názvy ako Škoda, Superb, Octavia, Yeti a podobne. Možno ide iba o ochranu pred konkurentmi, aby nevyužívali rovnaké názvy. Pravdepodobnejšie je však to, že Škoda uvažuje o vstupe na severoamerický trh. Minulý týždeň značka začala s procesom registrácie ochranných známok aj v Kanade.
Pre Škodu je americký trh zaujímavý
Hovorca Škody prezradil, že americký trh je pre nich zaujímavý. „Škoda neustále analyzuje situáciu na mnohých trhoch a v regiónoch, ktoré môžu byť z dlhodobého hľadiska potenciálne atraktívne pre značku. Severná Amerika vrátane USA je jedným z týchto regiónov. Avšak k dnešnému dňu nebolo urobené žiadne rozhodnutie alebo uznesenie,“ povedal Tomáš Kubík z oddelenia komunikácie Škody Auto. Expanziu do zámoria nevyvrátil ani nový šéf Škody.
Možnosť vstupu značky na americký trh teda reálne existuje. Škoda má navyše smelé plány rastu a ak chce pokračovať v kladných číslach, musí nájsť nových zákazníkov. Dôvodom expanzie Škody je údajne aj zlá situácia v Rusku, kde predaje áut kvôli kríze padli. Ruský trh patril pre automobilku k tým najväčším.
Na druhej strane sa objavujú aj názory, že Škoda v zámorí nemá šancu na úspech. Tamojší trh je už saturovaný a navyše škodovke chýbajú v ponuke autá, ktoré obľubujú Američania. Teda veľké SUV.
Škoda by nemusela značku Volkswagen v Amerike nahradiť, ale existovať ako praktickejšia alternatíva. No zatiaľ nie je nič vylúčené a ani potvrdené. Zaujímavosťou je, že Škoda už v USA pôsobila na prelome 50. – 60. rokov s modelom Felicia. K predajným úspechom však nedošlo.
Zdroj: autoguide