Elektrické verzie skutočne dávajú zmysel zatiaľ v mestách, preto je táto kategória malých áut asi tou najlogickejšou, kam by sa mal podľa mňa smer elektromobility uberať. Preto ma mrzí, že po ukončení výroby trojičiek z kategórie mini áut od VW, Seat a Škoda sa na nasledovníkov bude musieť niekoľko rokov počkať.
Najprv to mal byť len VW ID.1 ako najlacnejší elektromobil od koncernu, tentokrát sa však začínajú objavovať informácie, že by to mohol byť aj brat z dielne Seatu. I keď nedávno na internete prebehli správy o ukončení vývoja nových modelov Seat, mini model odvodený práve od ID.1 má zatiaľ najperspektívnejšiu budúcnosť.
Šéf Seat UK Marcus Gossen naznačil, že by to tak mohlo byť po príchode malého VW. Aby mal koncern ziskovosť, podľa Gossena fungujú veci len vtedy, ak dôjde k zdieľaniu technológií. A práve to otvorilo špekulácie, či to môže znamenať príchod malého elektrického Seatu. Nateraz však nič nie je isté, sám Gossen povedal, že rozhodnutie ohľadom elektromobilu pre španielsku značku zatiaľ neexistuje.
Cena pod 20 tisíc eur
O VW ID.1 vieme, že by mal doraziť najskôr o 2 roky a nebude postavený na platforme MEB Entry. Vylúčená nie je ani spolupráca s Renaultom. Základná cena by mala byť pod 20 tisíc eur, Seat by však mohol ešte o niečo podliezť cenu ID.1. Skôr ako v roku 2027 ho však neočakávajme. Otázny je aj predaj na Slovensku, keďže malý elektrický Mii Electric sa tu nikdy oficiálne nepredával.
Zdroj: teslamagazin, autocar