Continental nazval obe novinky ako ContiSense a ContiAdapt. Tieto technológie v oblasti pneumatík tak môže priniesť výrazne zlepšenie jazdných vlastností, ktoré sa časom možno dostanú aj do sériovej podoby. Continental obe novinky prezentoval zatiaľ na autosalóne vo Frankfurte.
Continental je novátorom v oblasti pneumatík, nové technológie to len dokazujú.
ContiAdapt bude upravovať v pneumatike.
ContiSense ponúka elektricky vodivé gumové materiály, ktoré umožňujú prenos elektrických signálov zo snímača v pneumatike. Tieto snímače sledujú hĺbku dezénu alebo teplotu pneumatiky. Vďaka aktuálnym meraniam tak okamžite upozornia vodiča o prípadnom probléme ešte pred tým, ako by dostal na danú pneumatiku defekt. Tým môže zachrániť aj úplne nový plášť pred úplným zničením.
Snímače integrované v pneumatike upozornia vodiča o defekte rýchlejšie ako súčasné systémy.
Podľa Continentalu funguje systém omnoho rýchlejšie, ako súčasné technológie. Tie upozornia vodiča až pri poklese tlaku. V budúcnosti môžu snímače zaznamenávať aj teplotu vozovky alebo prítomnosť námrazy. Údaje budú prenášať bezdrôtovo.
Rôzne styčné plochy pneumatiky s vozovkou zabezpečia tie najlepšie jazdné vlastnosti.
Druhá technológia ContiAdapt dokáže upravovať tlak v pneumatike cez mikroprocesory integrované v kolese kombinované s okrajom s premenlivou šírkou. Úpravou styčnej plochy tak systém zabezpečí ideálne podmienky pri jazde na suchu, v daždi alebo na snehu. Pri optimalizácii spotreby je styčná plocha čo najmenšia, pri výjazde zo zasnežených koľají naopak systém umožní znížiť tlak pod 1 bar a styčnú plochu pneumatiky s vozovkou zväčšiť na maximum. Čo si myslíte o novinke vy? Nie je tých elektronických pomocníkov už priveľa? Koľko bude potom stáť výmena takej pneumatiky?