Toyota Prius zvládla jedno kolo na Nordschleife s rekordnou spotrebou 0,4 l / 100 km. Lenže vozidlo museli pred jazdou dobiť z mobilnej nabíjačky a 60-ka na okruhu tiež nie je to pravé orechové.
Za volantom sedel motoristický novinár Joe Clifford, ktorého úlohou bolo zavadzať na okruhu a spotrebovať minimum paliva. Rekord zajazdil počas jázd verejnosti medzi ostatnými autami. Aby mu čas započítali, musel prejsť kolo priemernou rýchlosťou aspoň 60 km/h. Ako táto maškaráda dopadla? Joe statočne zavadzal ostatným autám, pretože musel ísť bez použitia spaľovacieho motora, len na baterky. Benzínový motor sa zapol iba raz, keď pomáhal autu zdolať dlhé stúpanie. Jedno kolo zvládol za 20 minút a 59 sekúnd so spotrebou 698 MPG (miles per gallon), v našej reči 0,4 l / 100 km.
Toyota nabíjala Prius pred jazdou z doprovodnáho vozidla
Dokážete to aj vy so svojím Priusom? Odpoveď je jasná, nie. Prečo? Toyota poslala auto na trať s plne nabitými batériami. Prius ako plug-in hybrid predsa môžete dobiť, na tom by nebolo nič zvláštne. Lenže na priestoroch boxov na Nordschleife nie je ani jedna nabíjačka! Toyota na Nürburgring spolu s Priusom vyslala doprovodné vozidlo, ktorým hybrid pred jazdou dobili na plnú kapacitu 4,4 kWh. Auto bez spaľovacieho motora prejde teoreticky 25 km, čo by na 20,8 km trať mohlo stačiť. Lenže hybridy a elektromobily nemajú veľmi radi kopcovitý terén, ani Tesla Model S nezvládla kolo na Nordschleife. A tak na chvíľku pomohol spaľovací motor a Joe prišiel do cieľa s vybitými batériami, ale rekordne nízkou spotrebou benzínu. Vám sa to však nepodarí, na okruh musíte v prvom rade prísť, takže na trať určite nepôjdete s plne nabitou batériou. Tým pádom neprejdete celé kolo len na elektrinu a na 0,4l / 100 km môžete zabudnúť.
Na rekordnú spotrebu 0,4 l / 100 km môžete v reálnych podmienkach zabudnúť
Vynára sa otázka, či je možné s Priusom jazdiť so spotrebou 0,4 l / 100 km aj v reálnych podmienkach. Teoreticky áno, prakticky nie. Jedine, že doma v noci nabijete batérie, do práce to máte maximálne 20 km a môžete tam auto nabiť. To však veľmi pravdepodobné nie je. Ďalšia otázka, ktorá mi napadla je, prečo vôbec jazdiť po okruhu 60-kou? Zavadzal by som ostaným jazdcom, za volantom by som sa ukrutne nudil a jazda na spotrebu na takomto mieste nedáva zmysel. Oveľa viac by ma zaujímalo, akú by mal Prius spotrebu, ak by Joe Clifford šiel naplno. Alebo chcela Toyota len prilákať pozornosť k Priusu?
Zdroj: autoblog.com, autoforum.cz