Trend dnešnej doby je dať do interiéru čo najviac dotykových displejov. Nielen preto, že pôsobia prémiovo, ale zároveň sú aj lacnejšie. Nie je však nič otravnejšie, ako keď si chcete zapnúť klimatizáciu alebo inú základnú funkciu a musíte sa preklikať cez niekoľko stránok menu infotainmentu. Navyše to výrazne otupuje pozornosť za volantom, preto asi neprekvapí, že si väčšina ľudí nevie vynachváliť staré dobré tlačidlá. Uvedomili si to napríklad aj v Škode a vlani značka potvrdila, že často používané funkcie sa budú v nových modeloch opäť nastavovať tlačidlami a otočnými ovládačmi, pričom budú chcieť udržať rovnováhu medzi tradičným a dotykovým systémom.
Kórejčania to vidia rovnako
Rovnaký názor zastávajú aj v Hyundai. Klasických tlačidiel sa nevzdajú a dostanú ich aj nové pripravované modely. Pre magazín Cars Guide to potvrdil šéf dizajnu kórejskej automobilky Sang Yup Lee. Hlavným dôvodom tohto rozhodnutia pritom má byť obava o bezpečnosť. „Keď šoférujete, ovládať dotykovú obrazovku je náročné. Ak máte pod prstami fyzické tlačidlá, je oveľa ľahšie vnímať ich a cítiť ich,“ hovorí Sang Yup Lee.
Nová Kona dostala dotykové obrazovky, no aj fyzické tlačidlá.
Zároveň dodal, že Hyundai ponechá v interiéri klasické tlačidlá tak dlho, ako to len bude možné. Časom ich podľa jeho slov zrejme nahradia dotykové displeje. Narážal tým na vozidlá s autonómnym riadením 4. úrovne, ktoré pri riadení nebudú vyžadovať žiadny ľudský zásah. Samozrejme, že ide o hudbu budúcnosti, no v tomto prípade by používanie obrazovky nepredstavovalo bezpečnostné riziko.
Dovtedy Hyundai ostane verný klasickým tlačidlám. Skvelým príkladom toho, že to Kórejčania myslia vážne, je nová Kona. Dostala síce dva 12,3-palcové displeje, no všetky základné a bežne používané funkcie majú svoje fyzické tlačidlo. Náš názor? Hyundai za tento krok jednoznačne chválime.
Zdroj: Cars Guide