Nové Audi A6 Avant naozaj nie je malým autom. Veď na dĺžku meria bez 6 cm rovných 5 metrov (4,94 m). Široké je 1,89 m a vysoké len 1,47 m. Avant musí zaujať batožinovým priestorom, a ten má v základe 565 litrov. Po sklopení zadných sedadiel, ktoré môžete sklopiť v pomere 40:20:40, narastie na 1 680 l.
Na začiatku bude A6 Avant dostupné len so šesťvalcami.
V modrej to novému kombíku pristane, čo poviete?
Základom ako u novej A6 sedan sú LED predné svetlá, za príplatok dostanete aj HD Matrix LED svetlá. Dizajn prednej časti sa od sedanu nelíši, zmeny nájdete vzadu. Sklonené okno piatych dverí pripomína skôr Shooting Brake, časy kolmých zadných okien v štýle Volvo 850 alebo Mercedes-Benz E generácie W210 sú preč. I keď to nebolo asi pre zákazníkov estetické, kolmé piate dvere zvyšovali objem batožinového priestoru.
Všetky motory na začiatku predaja v novom Audi A6 Avant majú takzvaný „mild“ hybridný systém, ktorý by mal znižovať spotrebu aj v reálnom svete. Alternátor/štartér je s motorom spojený cez remeň a dokáže dodávať až 12 kW. Celý systém využíva 48 V palubnú sieť, množstvo elektroniky tak v autách rapídne stúpa. A6 Avant dokáže s týmto systémom jazdiť bez spaľovacieho motora rýchlosťou od 55 do 160 km/h.
Ponuka motorov kopíruje sedan, teda začína s 3,0 TFSI s 250 kW (340 k) a 3,0 TDI s 210 kW (286 k). Obe motorizácie majú v sérii pohon všetkých kolies quattro, časom prídu do ponuky aj slabšie štvorvalce. Zážihový motor je spojený so 7-stupňovou prevodovkou S-tronic a vznetový zas s 8-stupňovým automatom Tiptronic. Audi za príplatok ponúkne napríklad aj natáčanie zadných kolies. Keďže sedan začína v Nemecku na 58 050 eur (A6 50 TDI), kombík bude o nejakú tú tisícku drahší.
Zdroj foto: Audi, AutoExpress