Písmeno T odkazuje na úspešných starších bratov Touareg a Tiguan, Roc je odvodený z anglického „Rock“. Symbolizuje pozíciu T-Roc ako suverénneho zástupcu crossoverov s prvkami SUV a kompaktnej triedy hatchbackov. Aký vlastne nový „univerzál“ je a na koho cieli?
Štýlovka od VW na prvý pohľad
Už vonkajší vzhľad naznačuje cielenie na mladých zákazníkov a mestské, popr. prímestské prostredie. VW predpovedá, že majoritne si ho na SK kúpia ženy. Páči sa však aj mužom. Pri statickej prezentácii som si ho detailne obhliadol a vyzerá veľmi dobre. Dizajn je stále „VW“, avšak prikorenený a celkovo vyzerá T-Roc svalnato, s vytiahnutými bokmi a veľmi kompaktne. Strecha sa zvažuje dozadu v modernom štýle „kupé“, predná časť zvýrazňuje široké proporcie. Vzhľad dopĺňajú disky kolies v rozmeroch od 16 do 19 palcov. Mnohé z nich môžu byť lakované pestrými farbami. Farba zovňajšku sa prenesie aj dovnútra interiéru, ten oproti väčším a starším typom značky pôsobí hravejšie a menej konzervatívne. Aj lak strechy si môžete na želanie vybrať vy. Posúďte sami na priložených oficiálnych fotkách.
Rozmermi trochu menší Golf
Mnohé napovedia aj vonkajšie rozmery novinky. Dĺžkou 4234 mm je trocha kratší ako Golf a Golf Sportsvan (4258 a 4351 mm). Podobne je to s rázvorom osí kolies, ktorý je 2590 mm (Golf a Golf SV má 2620 a 2670 mm). Batožinový priestor 445 litrov prekonáva Golf (380 l). Zástupcovia značky hovoria, že je určený aj pre zákazníkov VW, ktorí už nepotrebujú Golf Variant alebo Golf Sportsvan a chcú niečo menšie a štýlovejšie. Taktiež konkuruje Golfu ako trocha menší, ale štýlovejší zástupca. Postavili ho na platforme MQB, čo zaručuje veľmi dobré priestorové využitie interiéru. Praktickosť mu taktiež nechýba.
Interiér sa nesie v duchu exteriéru. Ak si doň sadnete, viete, že ste v aute VW Group. Ergonomicky je všetko tam, kde má byť. Opäť je mierne výraznejší a „hravejší“ ako v Golfe a Sportsvane. Môže si ho dovybaviť do prasknutia asistenčnými a multimediálnymi systémami vyššej triedy. Ako príklad spomeniem podarený virtuálny prístrojový panel Active Info Display. Volkswagen CarNet umožňuje využívať spektrum internetových služieb a aplikácií. Multimediálne možnosti sú na špičkovej úrovni, čo ocenia najmä mladší zákazníci.
Paleta motorov je mimoriadne bohatá a preberá ich z ostatných áut VW Group. Zážihovým základom je 1,0 TSI 85 kW (115 k). Stredom benzínovej ponuky je 1,5 TSI so 110 kW (150 k) a vrcholom 2,0 TSI 140 kW (190 k). Áno, aj v kompaktnom aute môžete mať plnotučný prepĺňaný dvojliter. Avšak len v spojení so 7-stupňovým DSG a pohonom všetkých kolies 4MOTION. 1,5 TSI si môžete taktiež kúpiť v prevedení 4x4 a s automatickou prevodovkou DSG. Alternatívou je 6-st. manuál. Pre 1,0 TSi je ako jediná voľba.
Naftová alternatíva je 1,6 TDI 85 kW (115 k) a 2,0 TDI v 110 a 140 kW verzii (150 a 190 koní). Pre dvojliter je na prianie automat DSG so 7 stupňami a pohon 4MOTION. 190 koňové TDI je len v spojení s DSQ a 4 MOTION pohonom. Ten ovláda elektronická multilamelová spojka umiestnená v bloku s diferenciálom zadnej nápravy. Krútiaci moment rozdeľuje podľa potreby, primárne je T-Roc predokolka. Pri potrebe 4x4 zadnú nápravu pripojí v zlomku sekundy. Pomocou voliča 4MOTION Active Control si môžete vybrať hlavné režimy Street, Snow, Offroad a Offroad Individual.
Tri stupne výbav, R-Line na prianie
VW ponúka T-Roc s logikou výbav "Y", po vzore Arteonu. Čo to znamená? Okrem základnej verzie T-Roc sú k dispozícii dve rovnocenné výbavy T-Roc Style a T-Roc Sport. Obe majú odlišný charakter. Dalším levelom individualizácie sú pakety R-Line osobitne pre interiér a exteriér. Zahŕňajú napr. dizajnové lišty, zadný difúzor, 18-palcové kolesá, nárazníky a bočné liśty lakované vo farbe karosérie, športový volant, poťahy sedadiel, čierny strop a iné.
Za základný T-Roc 1,0 TSI so 6-stupňovým manuálom dáte minimálne 16 840 eur. Vrcholom ponuky je 2,0 TDI so 7-st. DSG a 4MOTION pohonom za 30 120 eur. Ako sa vám nový T-Roc páči?
Zdroj a foto: Autor, VW