Poplach okolo nefunkčného eCall systému je, zdá sa, pri konci. Automobilka Volkwagen totiž oznámila, že úspešne vyvinula a otestovala nový softvér systému núdzového volania, ktorý odstraňuje problémovú komunikáciu medzi jednotlivými riadiacimi jednotklami eCall a zabezpečuje jeho spoľahlivú funkciu. Práve pochybnosti okolo bezproblémovej prevádzky núdzového volania stáli za veľkým škandálom, ktorý vyvrcholil až do prerušenia dodávok niektorých koncernových áut postavených na platforme MQB Evo. Spolu s Golfom sa tak v problémoch ocitli aj Škoda Octavia a Seat Leon. Vozidlá, ktoré automobilky medzičasom predali, postupne zvolajú do servisov, kde dostanú nový softvér.
Náprava prišla skôr
Podľa pôvodných mierne opatrnejších odhadov totiž Volkswagen sľúbil, že opravu zabezpečí najneskôr do polovice júna 2020. Nakoniec sa to však jeho IT odborníkom podarilo skôr a fabrika opäť obnovila dodávky áut k zákazníkom. A to je najdôležitejšie. Problémami zmietaný koncern totiž zo všetkého najviac potrebuje predávať a začať generovať zisk potrebný na splácanie nemalých výdavkov. K pandémii koronavírusu sa totiž v poslednom období pridali aj problémy s nábehom výroby prvého plnohodnotného elektrického modelu VW ID.3 a ďalšie prehraté súdne spory v afére Dieselgate.
Zdroj: Automobilwoche