Doteraz bolo oficiálne potvrdených 18 incidentov. Zašlo to dokonca tak ďaleko, že automobilka vlani upozornila majiteľov týchto vozidiel, aby pri nabíjaní nestáli v garáži, respektíve v uzatvorených priestoroch a pri použití verejnej nabíjačky radšej parkovali minimálne 15 metrov od iných áut, aby v prípade požiaru nespôsobili ďalšiu škodu. Navyše už začiatkom minulého roka Chevrolet varoval pred dobíjaním na plnú kapacitu, vodiči sa mali držať maximálne na hranici 90 percent.
Podľa dostupných zdrojov v podstate doteraz nie je úplne jasné, čo tento problém spôsobuje, vyšetrovatelia však z väčšieho okruhu komponentov momentálne podozrievajú už len dva z nich. Buď ide o praskajúcu anódu alebo poškodený separátor v článkoch medzi pólmi kvôli nesprávnemu uloženie jednotlivých vrstiev.
General Motors bol nútený stiahnuť celú produkciu Chevroletu Bolt do servisov v podstate už dvakrát, ani to ale nepomohlo. Jediným rozumným riešením sa ukázala len kompletná výmena batérií, ktorá ale nie je taká rýchla, ako by si asi majitelia týchto elektromobilov predstavovali.
Podľa nedávno zverejnenej správy Amerického národného úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) sa Chevrolet síce zaviazal vymeniť batérie všetkých dotknutých vozidiel modelového roka 2017 až 2022, zatiaľ sa však viac zameral na staršie autá vyrobené v rokoch 2017 až 2019.
Do tejto chvíle sa GM podarilo vymeniť už 62 percent všetkých akumulátorov staršej série, pričom len v priebehu posledných troch mesiacov sa to týkalo 26 952 áut. Ak výrobca udrží toto tempo, mohol by mať už čoskoro opravené všetky Bolty vyrobené do roku 2019 – týka sa to 50 413 vozidiel.
Z ďalších dokumentov vieme, že v prípade áut modelových rokov 2021 až 2022 má Chevrolet ešte čo robiť. Ide o 52 414 elektromobilov a výmenu zatiaľ absolvovalo len 701 kusov. Náklady na celú operáciu sú odhadované na 2 miliardy dolárov, pričom 1,9 miliardy ide za kórejským koncernom LG Chem, ktorý chybné batérie dodal GM.
zdroj: Inside EVs