Oneskorenie príchodu prvého elektrického VW postaveného na platforme MEB na trh predstavuje pre fabriku problém. Nejde len o to, že ho automobilka už dávno predstavila a zákazníci čakajú, ale najmä o potrebu predávať elektrické autá kvôli tzv. flotilovým emisiám. Kým totiž automobilka elektromobily reálne nedostane medzi ľudí, fabrike hrozia neplánovane vysoké pokuty za nadlimitné flotilové emisie. Teraz sa to má konečne zmeniť a prvé ID.3 sa k zákazníkom majú reálne dostať už v lete 2020.
Zatiaľ bez funkcií, dodáme vám ich neskôr
Problémy so softvérom budú podľa všetkého skutočne vážnou záležitosťou. Detaily automobilka pochopiteľne tají, na verejnosť prenikli len informácie o tom, že za oneskorením príchodu na trh môže stáť problémová komunikácia medzi jednotlivými riadiacimi jednotkami, prípadne aj hardvérové „defekty“ súvisiace s novou podvozkovou platformou MEB. Podľa magazínu Der Spiegel však Volkswagen pošle ID.3 na trh už v lete 2020. K zákazníkom sa však nedostane s kompletnou armádou funkcií. Zo začiatku bude k dispozícii len s obmedzeným množstvom funkcií, ktoré zákazníkom fabrika neskôr doplní. Prvú aktualizáciu softvéru tak autá dostanú ešte vo fabrike pred predajom, ďalšiu následne po tom, ako bude hotová a odskúšaná. Aký vplyv to bude mať na predajnú cenu samotných áut, nie je známe.
Zdroj: Der Spiegel