Dopravná inžinierka Bratislavy - Táňa KRATOCHVÍLOVÁ:
"Zrušenie kolektorov znamená zrušenie nádeje na zlepšenie dopravy pre obyvateľov regiónu a celej spádovej oblasti na najbližších 15 rokov! 4-prúdová diaľnica nevyrieši problémy, pretože zlepšuje len tranzitnú dopravu."
Bývalá dopravná inžinierka hlavného mesta SR na proteste odhalila pre obyvateľov obcí Ivanka pri Dunaji, Bernolákovo, Zálesie, Veľký Biel a ostatné niekoľko šokujúcich správ. Tie prenikli počas pondelkového poklepkávania základného kameňa nultého obchvatu Bratislavy v Šamoríne-Čilistove z úst ministra dopravy p. Érseka:
Pre výstavbu diaľnice D4 ministerstvo hlási úplné uzavretie úseku pri Ivanke, čo znamená niekoľkomesačný úplný kolaps starej seneckej cesty! - o tom občania informovaní neboli a oficiálne stále nie sú...
"Úlohou kolektorov je slúžiť aj ako náhradná cesta pre záchranné zložky v prípade havárie na diaľnici." - Ján Mrva, starosta jednej z najviac dopravne zaťažených mestských častí upozornil, že križovatka Triblavina je ukončená v poli bez napojenia na Seneckú cestu a bude slúžiť len jednému developerovi, mimo možnosti využitia obyvateľmi z celej spádovej oblasti. Developer v osobe šéfa Rolanda Tahotného napriek tomu zanovito tvrdí, že bude slúžiť všetkým.
"Za naše peniaze sa stavia križovatka, na ktorú sa nik nebude môcť dostať, je umiestnená uprostred pozemkov patriacich spoločnosti Starland." - Mária Kisková, poslankyňa Bernolákova.
Plán rozšírenia diaľnice s kolektormi vznikol približne pred 10 rokmi. Na základe dopravných štúdií bol prevzatý do územných plánov BSK a obcí. Po celý čas to bolo v poriadku, až kým nebolo nutné konať. Od roku 2015 ho zmenili už 5x! Od úplného zrušenia kolektorov až po 5-prúdovú diaľnicu v jednom smere. Ostatné riešenie, ktoré NDS oznámila minulý týždeň, je 4-pruhová diaľnica v jednom smere. To znamená k súčasnej 3-prúdovej diaľnici D1 v oboch smeroch pridať len jeden jazdný pruh! Na toto riešenie prišla pracovná skupina odborníkov za menej ako dva týždne?!
OZ Triblavina od začiatku požaduje okamžité pokračovanie stavby a dokončenie v pôvodne navrhnutom a dávno schválenom riešení!
Milan Grožaj z OZ Triblavina pri realizácii stavby upozorňuje na prekročenia zákona priamo štátnymi orgánmi:
- zmena zadania stavby bez akéhokoľvek dodatku po uzavretej súťaži,
- dozor stavby vedú ľudia, ktorí na to nemajú oprávnenie.
Navyše, viaceré podnety zaslané občianskym združením Triblavina na UVO a NKÚ stále neboli prešetrené. OZ Triblavina je preto pripravené naďalej pokračovať v aktivitách podporujúcich ciele, pre ktoré vzniklo. Ministerstvo dopravy sľúbilo oznámiť definitívne riešenie začiatkom novembra. Zástupcovia však vopred poznajú výsledok a celé toto naťahovanie času považujú len za divadielko vopred napísaného scenára. Ignorancia štátnych orgánov a ministra sú neakceptovateľné.