Vzájomné porovnávanie áut je medzi výrobcami vcelku bežná vec. Obvykle si však vyberiete analogického konkurenta, s ktorý plánujete súťažiť o priazeň zákazníkov. A práve tento detail vzbudzuje na amerických serveroch vcelku pochopiteľné vzrušené debaty. O čo presne ide?
Priaznivci Corvette len pred pár dňami zaregistrovali zaujímavú skupinku áut. Tvorilo ju pár Ferrari SF90 (4.0 V8 + tri elektromotory = 1000 systémových koní) a niekoľko maskovaných testovacích prototypov Chevroletu.
Nešlo však podľa všetkého o identické autá. Corvetty s menšími krídlami boli s veľkou pravdepodobnosťou varianty ZR-1, ktoré by mali byť predstavené ešte v priebehu tohto roka. Americké stránky ako napríklad Carbuzz odhadujú, že by mali mať vďaka turbodúchadlám odhadom 850 bhp, teda 862 koní.
Prečo by ale koncern General Motors porovnával ZR-1 poháňanú výlučne spaľovacím motorom s hybridným Ferrari, ktoré má až 1000 koní? Odpoveďou by mohol byť ešte ostrejšie vyzerajúci funkčný prototyp s väčším zadným krídlom.
Biturbo V8 a elektrika z E-Ray?
Médiá i milovníci športovej americkej klasiky si myslia, že by pod kamuflážou mohla byť ukrytá Corvette Zora, ktorá k dvakrát preplňovanej V8 dostane elektrický pohon prednej nápravy, podobne ako má v súčasnosti predávaná hybridná Corvette E-Ray s atmosférickým osemvalcom.
Práve vďaka elektromotoru (či elektromotorom) by Zora mohla dosiahnuť na kombinovaných 1000 koní a vysvetľovalo by to i prítomnosť 1000-koňových plug-in hybridných Ferrari v kolóne.
Táto myšlienka nie je úplne scestná. O Corvette Zora sa hovorí už pomerne dlho. Dokonca sa objavilo i niekoľko termínov, kedy by mohla doraziť na trh. Najpravdepodobnejší sa zdal rok 2025. S istotou to samozrejme nevieme, ale podľa všetkého by toto mohli byť jej prvé fotografie.