Meno Brennero (vychádzajúce zo známeho horského priesmyku Passo del Brennero podobne, ako Passo del Tonale a samozrejme Passo dello Stelvio) nedávno vyvrátil samotný šéf Alfy Romeo, Jean-Philippe Imparato, keď na bruselskom autosalóne potvrdil, že sa kompaktný crossover bude volať inak.

Potvrdzuje to nakoniec i samotná automobilka, ktorá na sociálnych sieťach rozbehla kampaň medzi priaznivcami značky a vyzýva ich, aby si skúsili meno nového modelu tipnúť. Definitívne ho potom potvrdí už v septembri, ale – skrátka – na Brennero zabudnite.

Pokiaľ ide o techniku malého crossoveru, v tomto smere Alfa veľmi nemá čo skrývať. Je jasné, že pôjde o blízkeho príbuzného Jeepu Avenger a Fiatu 600, jeho výroba bude prebiehať v poľskej továrni v 130-tisícovom meste Tychy neďaleko slovenských hraníc a pod karosériou bude tým pádom ukrývať platformu STLA Small.

Na dĺžku by nová Alfa Romeo mala mať zhruba 4,1 metra, rázvor (predpokladáme) bude identických 2560 milimetrov a v batériovej verzii dostane články s celkovou kapacitou 54 kWh.

Príchod nových elektromobilov

Jej dojazd bude podľa WLTP okolo 400 kilometrov, elektromotor poskytne 115 kW (156 koní), ale nemôžeme samozrejme vylúčiť, že jej Stellantis v základe nedá vyšší výkon nenadelí o niečo vyšší výkon i nepatrne väčší akumulátov. Samotná architektúra by potom mala zvládnuť 100-kW nabíjačku a z 20 na 80 % by to malo trvať menej ako 30 minút.

Či príde najmenší model Alfy Romeo najprv ako elektromobil a neskôr ponúkne možnosť objednať ho so spaľovacím motorom (podobne ako Jeep Avenger), to nevieme. Značka by ale v rokoch 2025, 2026 a 2027 chcela predstaviť ďalšie čisto batériové modely a práve v poslednom menovanom roku plánuje predaj benzínových motorov ukončiť. Či sa tak skutočne stane, je ale stále otázne.

zdroj: geraldtonguardian, Autocar