Pôvodná Alpine A110 oslavuje v tomto roku 60. výročie od svojej svetovej premiéry, a ako pripomínajú Francúzi, práve pri tejto príležitosti odhalili nový elektrický prototyp nazvaný A110 E-ternité.
Novinka je založená na rovnakej platforme ako súčasné sériové auto, takže jeho komponenty pohonu či akumulátory nie sú umiestnené pod podlahou, ale rozdelené v priestore nad prednou i zadnou poháňanou nápravou.
Samotné batérie vážia až 392 kg, Alpine však tvrdí, že sa pohotovostná hmotnosť E-ternité zvýšila len o 258 kg, respektíve z 1120 na 1378 kg, pričom rozloženie medzi nápravami je v pomere 42:58 percent. Automobilka navyše hovorí, že jej cieľom je váha 1320 kg, nešpecifikuje ale, kde chce ubrať ďalších skoro šesťdesiat kilogramov.
Akumulátor má v každom prípade kapacitu 60 kWh, čo je ekvivalent približne 23 litrov benzínu, pochádza z Renaultu Mégane E-Tech a Alpine tvrdí, že by to podľa WLTP malo stačiť na akčný rádius 420 kilometrov, zatiaľ čo bežná A110 má uvádzaný dojazd 550 km (pochopiteľne s trochu iným stupňom rýchlosti dopĺňania „energie“).
Zadné kolesá prototypu roztáča elektromotor 6AM, ktorý ale nemá nejaké závratné výkony. Výrobca hovorí, že E-ternité má 178 kW, teda 242 koní a najvyšší krútiaci moment 300 newtonmetrov. V spojení s dvojspojkovou dvojstupňovou automatickou prevodovkou to stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 4,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 250 kilometrov za hodinu.
Aj keď novinka na prvý pohľad vyzerá rovnako ako štandardný model, iná je napríklad v použití odnímateľného strešného panelu. O kabriolete, respektíve targe sa veľmi hovoriť nedá, je to skrátka časť demontovateľnej strechy, konštruktéri však využili toto riešenie v snahe neznižovať torznú tuhosť karosérie.
Sériová elektrická Alpine A110 má doraziť v roku 2025, otázkou ale je, či skutočne máme pred sebou jej predobraz. Automobilka totiž funkčný prototyp popisuje ako „pojazdné laboratórium“, a to by znamenalo, že sa môže ešte mnohé zmeniť, vrátane dizajnu.
zdroj: Alpine