Niekto sa správe ako táto len zasmeje, ten kto však pôvodný Logan MCV od Dacie používal, vie o ňom svoje. Jeho obrovský vnútorný priestor dokázal svojho času poňať dokonca sedem cestujúcich, pričom ani tí v treťom rade sa vôbec netlačili. Dalo by sa dokonca povedať, že mali ešte viac miesta, než cestujúci v druhom rade. Keď Logan MCV dostal nástupcu, šlo o klasické kombi s veľkým vnútorným priestorom, no dôrazom na osobný charakter auta. Pôvodné auto mnohým chýbalo a v podstate sa akej, takej náhrady dočkali až teraz v podobe modelu Dacie Jogger. Prvá generácia Loganu MCV však stále žije, za východnými hranicami EÚ ho zákazníci poznajú ako Lada Largus. Ruská automobilka ho stále s úspechom ponúka a o prakticky založených zákazníkov rozhodne nemá núdzu.
Prvá generácia Dacie Logan MCV sa v Rusku teší veľkému záujmu. Prechádza dokonca modernizáciami a rozširovaním ponúkaných verzií.
Elektrika útočí aj na východe
Elektromobily nemajú v Rusku na ružiach ustlané. Nedarilo sa im ani pred vojnovým konfliktom, o terajšej situácii ani nehovoriac. Rusi disponujúcim veľkými zásobami nerastného bohatstva a takmer neexistujúcou infraštruktúrou verejných nabíjačiek, takže k nákupu elektrických áut nemajú žiadnu motiváciu. Navyše geografické členenie krajiny s rozľahlými územiami bez akejkoľvek infraštruktúry (verejná elektrická sieť a pod.) nie je myšlienke elektrického auta s veľmi obmedzeným dojazdom (na ruské pomery) naklonená. V centrálnej časti a vo veľkých mestách by však svoje miesto predsa len mali, čo potvrdzuje aj 2000 predaných nových elektromobilov v Rusku v roku 2021. Navyše, stavbou elektrických áut sa v minulosti už zaoberala aj automobilka AvtoVAZ. Teraz prichádzajú k slovu znova, v odštepnom závode v Iževsku totiž prebieha vývoj elektrickej verzie Lady Lagrus. Auto dostalo pomenovanie e-Largus a predstaviť by sa malo v osobnej , aj úžitkovej verzii. Práve veľký Largus je pritom na zástavbu elektrického pohonu veľmi vhodným autom. Jeho elektrická verzia by mala myť dojazd približne 250 km a užitočnú hmotnosť veľmi priaznivých 800 kg. „Závod Lada-Iževsk je pre AvtoVAZ veľmi dôležtý a bude naďalej pokračovať v svojom rozvoji a výrobe finálnych výrobkov. Okrem toho tu bude prebiehať aj finálny vývoj a testovanie elektrickej Lady e-Largus,“ povedal prezident AvtoVAZ, Maxim Sokolov. Predstavitelia Iževska navyše potvrdili, že pracujú na rozšírení infraštruktúry pre elektrické autá. V roku 2023 tu chcú predstaviť ďalšie tri „čerpacie stanice“ určené výhradne pre elektromobily. Sokolov však dodal, že vývoj auta ako je e-Largus je mimoriadne zložitý a jeho sériovú podobu má verejnosť očakávať najskôr v závere roka 2023. Že by sa podobnému, cenovo dostupnému autu darilo aj v krajinách EÚ, niet pochýb (najmä v súvislosti so vzrastajúcim tlakom na ukončenie predaja úžitkových áut so spaľovacími motormi), no či sa sem nakoniec aj dostane, zostáva pochopiteľne otázne.
zdroj: Lada online, Aroged