Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Azda najdiskutovanejšou témou u nových Mercedesov je ich dizajn. Dovolím si tvrdiť, že sa v Medveďoch vcelku vyznám a rozoznať triedu S od menšieho Céčka mi až taký problém nerobí. Je to predsa rozdiel dvoch tried a mohutnosť väčšieho Ska je poznať. Avšak s príchodom nového Éčka „zabila“ automobilka aj mňa. Otvorene priznávam, že som už niekoľkokrát zažil situáciu, keď som v spätnom zrkadle, alebo pred sebou zbadal novú triedu E, no keď sa priblížila, zistil som, že je to vlastne Céčko. A nie som jediný. Pár ľudom som ukazoval obrázky týchto dvoch áut a dvaja si dokonca mysleli, že im ukazujem stále iba jedno auto. Iste, dizajn je to stále pekný a nová trieda E je naozaj elegantné vozidlo. Trochu originality by ale nezaškodilo.

TopSpeed.sk jazda - Mercedes Benz trieda E W213

Interiér pôsobí luxusne aj bez dvojice veľkých displejov.

Interiér má bližšie k Sku, najmä ak si priplatíte za dvojicu 12,3-palcových displejov. V testovanom aute síce neboli, no videl som ich naživo a určite odporúčam. Ani klasické budíky však nepôsobia lacným dojmom. Displej medzi nimi má veľmi dobré rozlíšenie a nie je tak malý, ako napríklad v GLE. Vnútri nového Éčka nepôsobí lacno vlastne nič. Materiály aj spracovanie sú na najvyššej úrovni. Miesta je tu dosť vo všetkých smeroch a z interiéru je cítiť kvalita a luxus. Samostatnou kapitolou je náladové osvetlenie so 64 farbami, ktoré posúva celkový dojem ešte vyššie. Pochváliť musím aj novinku v podobe dotykového ovládania na volante. Je veľmi intuitívne, rýchle a veľmi dobre sa naň zvyká.

Nový agregát je úžasne kultivovaný a veľmi dobre odhlučnený. V kabíne pri voľnobehu nie je skoro vôbec počuť a neskúsené ucho by si ho mohlo pomýliť so šesťvalcom!
TopSpeed.sk jazda - Mercedes Benz trieda E W213

Mercedes ponúka širokú paletu obloženia a čalúnenia v rôznych farbách. O to viac zamrzí, že stredová konzola je k dispozícii iba v tzv. klavírnom laku, ktorý je preslávený tým, že je na ňom vidieť každé zrnko prachu a je stále špinavý. Osobne nepoznám nikoho, komu by sa ľúbil. Keď už sme pri tých negatívach. V dokonalom interiéri ma veľmi nepríjemne zarazila jedna vec. Počas jazdy začal vŕzgať plast nad prístrojovým štítom. Trvalo to cca. 3 minúty, počas ktorých som sa pokúšal stláčať ho, poťukať po ňom, no nič nepomohlo. Potom to zrazu prestalo a ďalších cca. 100 km som nepočul nič. Dúfam, že to bola chyba konkrétneho vozidla.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Pod kapotou pracoval nový naftový štvorvalec 220d s výkonom 143 kW (194 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Po naštartovaní som zostal v šoku. Agregát je úžasne kultivovaný a veľmi dobre odhlučnený. V kabíne pri voľnobehu ho skoro nepočuť a neskúsené ucho by si ho mohlo pomýliť so šesťvalcom! Vonku to, samozrejme, neplatí, no aj tak ide o najkultivovanejší naftový štvorvalec, aký som kedy počul. Navyše je dostatočne silný, maximálny krútiaci moment 400 Nm je k dispozícii od 1600 otáčok. Vo vyšších otáčkach má až podozrivo (netuším, či niečo išlo z reproduktorov) dobrý zvuk.

Priznám sa, že športovať som s ním ani moc neskúšal. Jednak preto, že to prevodovka príliš nedovoľuje a ani sa mi to k autu skrátka nehodilo. Najviac som si užíval jazdu v režime Comfort. Spolupráca nového štvorvalca a automatickej prevodovky 9G-Tronic je veľmi dobrá. Radí naozaj zamatovo a v komfortnom režime zmenu prevodového stupňa skoro nezbadáte. Spotreba sa pohybovala okolo 5,8 l/100 km. Treba však povedať, že Éčko malo najazdených 5000 km a najazdil som s ním necelých 200 km, takže na meranie spotreby je zatiaľ priskoro.

Vďaka vzduchovému podvozku je trieda E komfortná aj na príplatkových 19-palcových AMG diskoch. V novom Éčku by som dokázal najazdiť niekoľko tisíc kilometrov, to auto je k tomu vlastne aj stvorené. Je to typický „hltač kilometrov“. Po prvej jazde som bol veľmi spokojný, teším sa na detailnejšie zoznámenie. Nebyť toho vŕzgania v interiéri, nemal by som čo autu vytknúť. Najviac ma však mrzí, že som nemal možnosť vyskúšať nové MULTIBEAM LED svetlá. Tak snáď v plnom redakčnom teste.

Cenník modelov Mercedes-Benz  E platný na Slovensku.

Mercedes-Benz E 220d

rok výroby 2016

Motor:

prepĺňaný vznetový radový 4 valec, uložený vpredu pozdĺžne, objem 1 950 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, priame vstrekovanie paliva, kompresný pomer 15,5 : 1, max. výkon 143 kW (194 k) / 3 800 ot, max. krútiaci moment 400 Nm / 1600 - 2800, litrový výkon 71,5 kW (97,24 k) / l. Emisná norma EURO VI 

Pohon:

automatická prevodovka 9G-tronic,  
pohon zadných kolies

Podvozok:

predná náprava, zadná náprava: viacprvkové zavesenie, kotúčové brzdy, elektronické systémy ABS, EBD, ESC, AEB, elektrický posilňovač riadenia.

Kolesá:

základné obutie: 205/65 R16

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v – 4923 x 2065 x 1 468 mm, rázvor 2939 mm, objem kufra - 540 l, nádrž 50  l, pohotovostná hmotnosť - 1 680 kg, kombinovaná spotreba – 4,3 l/100 km, výkonová hmotnosť 11,75 kg/kW

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 240 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 7,3 s

Cena:

základný model 47 520 €