Ostrý Superb bola pre Škodu doteraz takzvaná „no-go zóna“. Veľké české limuzíny či kombíky boli vždy veľmi populárne, ale v prvom rade išlo o pohodlné a priestranné stroje, ktoré mali v popise svojej práce úplne iné úlohy. Namiesto rezania zákrut bol ich image postavený na komforte a dobrom pomere ceny k úžitkovej hodnote. To by sa ale teraz malo zmeniť...
Teda, zmeniť len čiastočne. Nová nedávno predstavená štvrtá generácia Superbu naďalej stavia na tradičných pilieroch, pridá však čosi, čo sme v rámci tohto modelového radu nikdy nevideli – vrcholné prevedenie RS.
S touto informáciou aktuálne prichádza britský Auto Express, ktorý sa okrem iného odvoláva tiež na slová šéfa Škody, Klausa Zellmera. Ten na otázku, či uvažuje o Superbe RS, ktorý by mohol konkurovať rýchlym modelom nemeckých prémiových výrobcov, odvetil: „Viac súhlasiť nemôžem. Pozrite sa, zatiaľ sme nič neoznámili, ale vaše argumenty sú správne.“
Na oficiálne potvrdenie auta zatiaľ nedošlo, takže zaručené správy o technike nečakajte, Briti ale tvrdia, že Superb RS by mal dostať plug-in hybridný pohon. O jeho parametroch sa môžeme len dohadovať, odpoveď však možno máme pred sebou a stačí otvoriť oči.
Ak ste pozorne sledovali premiéru nového Superbu a technicky i dizajnovo spriazneného Passatu, vám to možno neuniklo, nám áno. O čom je reč? Kým české auto predstavili ako plug-in hybrid vo verzii 1.5 TSI PHEV so systémovým výkonom 204 koní (štvorvalec 150 + elektromotor 115 koní) a kombinovaným krútiacim momentom 350 newtonmetrov, Volkswagen si navyše nadelil druhú silnejšiu verziu.
Jej elektrická jednotka je identická, ale výkon jedna-päťky poskočil na 177 koní, takže nový Passat Variant eHybrid má 272 koní a 400 Nm. Môžeme sa samozrejme mýliť, hádame ale, že ak Superb RS skutočne dorazí a má mať pod kapotou dobíjací hybrid, toto sú jeho základne údaje.
Len pre zaujímavosť dodávame, že elektromotor HEM80evo je v týchto verziách integrovaný priamo do jedného celku so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DQ400e a k vyššie uvedenému výkonu 115 koní pridáva ešte 330 newtonmetrov.
O nízke emisie pri testovacej procedúre sa vďaka metodike postará prídavný trakčný akumulátor s kapacitou zväčšenou z 10,6 (v prípade predchodcu) na 19,7 kilowatthodiny, takže rýchly Superb by mal zároveň zvládnuť zhruba 100 kilometrov v čisto elektrickom režime podľa metodiky WLTP. A prídavná baterka by zároveň nemala byť príliš ťažká, aby extrémne zvýšila pohotovostnú hmotnosť.
Limitom je prevodovka
Ak mladoboleslavské vývojové oddelenie na veľkom „eReSe“ skutočne pracuje, ďalšou alternatívou je (pri zachovaní spomínaných podmienok) ešte mierne vyšší výkon spaľovacieho motora, limitom je však podľa všetkého prevodovka, ktorej maximum je – ako naznačuje jej označenie – 400 newtonmetrov.
Nechceme vás sklamať, ale musíme zároveň pripustiť, že si Auto Express a ďalšie médiá píšuce o Superbe RS domysleli zo slov Zellmera a informátorov viac, ako je pravdou. Inak povedané, že žiadna rýchla vlajková loď nebude. O tom by sme sa ale mali presvedčiť už v priebehu budúceho roka.
zdroj, ilustrácie: AutoExpress