„Škoda Enyaq iV je prvé vozidlo mladobolelavskej značky, na ktorého servisný interval nemá vplyv počet najazdených kilometrov. Servisnej prehliadke by sa mal podrobiť pravidelne raz za dva roky,“ začína svoje zaujímavé rozprávanie o elektromobiloch vedúci popredajných služieb Škoda Auto Česká republika, Karel Starý. Ako teda pripomína, pri prvej elektrickej škodovke si medzi servisnými intervalmi vôbec nemusíte strážiť najazdenú vzdialenosť. Kým teda verzie so spaľovacími motormi musia medzi servisnými intervalmi dodržať interval 15 000 – 30 000 km, pri modeli Emyaq iV to neplatí. Nezabúda pripomenúť, že cena servisných prehliadok elektrických škodoviek je údajne nižšia, než pri autách so spaľovacími motormi. Technici totiž nemusia meniť oleje, olejové a ani palivové filtre, či zapaľovacie sviečky. Zostáva však starostlivosť o klimatizáciu, peľové filtre, stierače, či výmena chladiacej kvapaliny v niekoľkých chladiacich okruhoch auta.
Cena výmeny modulu batérie je podobná výmene turbodúchadla
Mladoboleslavská Škoda Auto vyvracia aj strach majiteľov elektrických áut nad cenou novej trakčnej batérie. Tá je dnes skutočne veľmi drahá a neraz dosahuje hodnotu celého nového elektromobilu. Ako pripomína automobilka, situácia, že by majiteľ musel meniť celú batériu, je veľmi vzácna. Ak by časom prišlo k jej degradácii, ktorá bude z užívateľského hľadiska nepríjemná, možno vymeniť len konkrétny modul, ktorý bol najviac zasiahnutý. Jeho výmena je pritom finančne porovnateľná s väčšou opravou vozidla so spaľovacím motorom, napríklad s výmenou turbodúchadla. „Všeobecne kladieme dôraz na to, aby užívatelia po stránke starostlivosti o batériu a vozidlo dodržiavali pokyny a odporúčania z užívateľského manuálu,“ dodáva Karel Starý. Súčasne pripomína, že batériám všeobecne neprospieva časté využívanie rýchleho dobíjania a najdlhšie vydržia „zdravé“ vtedy, ak sa stav ich nabitia čo najčastejšie pohybuje v rozmedzí 20 až 80 percent. Majitelia sa možnej degradácie batérie údajne nemusia obávať ani kvôli samovybíjaniu pri dlhodobej odstávke vozidla. Kapacita akumulátora pri odstavenom vozidle klesá len veľmi pozvoľna a k poškodeniu batérie by mohlo prísť len v skutočne extrémnom prípade.
zdroj: Škoda Auto