Ešte zvláštnejšie asi je, že koncept dostal osvetlené disky kolies. Na jednej strane to môže niekomu pripadať ako zbytočne extrovertný, možno až cirkusový detail, na strane druhej však BMW už nejaký čas experimentuje s povrchom karosérie schopným meniť farby či vykresľovať rôzne obrazce alebo dokonca reklamy. Tým chceme povedať, že v kontexte s tým, na čo v Mníchove momentálne pracujú, nám to nepríde až taký veľký úlet.
Ak sa trochu pozornejšie pozrieme na exteriér zatiaľ ešte fóliou maskovaného vozidla, dajú sa z neho vyvodiť minimálne tri dôležité veci...
Návrat tentokrát hranatých „angel eyes“?
Tá prvá je, že Neue Klasse podľa všetkého skutočne dorazí s takými obrovskými ľadvinkami roztiahnutými na celú šírku, že svetlá budú integrované priamo do nich. Druhou zaujímavosťou je, že dizajnéri výrazne zapracovali na vnútornej štruktúre predných i zadných LED.
Sú viditeľne komplikovanejšie a pospájané z veľkého množstva svetelných prvkov. Hlavné diódy predných svetiel sú síce hranaté, ale trochu pripomínajú niekdajšie „angel eyes“, ktoré sa prvýkrát objavili (ak nás pamäť neklame) v modernizovanom BMW radu 5 (E39) na jeseň 2000.
Je to budúca elektrická iM3?
Podobným spôsobom sú navrhnuté tiež zadné združené svetlá, ktoré opakujú základný hranatý tvar, smerom k stredovej osi pokračuje množstvo vertikálnych delených svetelných lamiel a celá optika sa snaží vytvoriť 3D efekt, ktorý teda celkom funguje.
Posledná drobnosť sa týka predného nárazníka. Zatiaľ čo väčšina dnešných elektromobilov má skoro kompletne uzatvorené predné partie, aby čo najmenej vzduchu vstupovalo do vnútorných častí vozidla a nezvyšoval zbytočne aerodynamický odpor, v tomto prípade vyzerá byť nárazník kompletne otvorený. Predpokladáme, že ide o súčasť systému aktívneho chladenia, ktoré bude súvisieť s termo-manažmentom batérie a elektromotorov zrejme pracujúcich pod vyšším než obvyklým zaťažením. A aj preto predpokladáme, že BMW Vision Driving Experience je skutočne náznak vysokovýkonného modelu divízie M, teda elektrická M3.
Kompletne karbónový interiér
Jej označenie zatiaľ nepoznáme, hovorí sa napríklad aj o mene iM3. Informátori blízki BMW však niekoľkokrát upozornili, že toto auto dostane systémový špičkový výkon až 1 megawatt, teda 1360 koní! Samotná automobilka do týchto chvíľ potvrdila, že vrcholný elektromobil divízie M dostane štyri elektromotory so synchronizovaným ovládaním, respektíve individuálne dávkovateľným vektorovaním krútiaceho momentu, ktoré má posunúť dynamiku a ovládateľnosť na doteraz nevídanú úroveň.
Že ide o ostrý model, nakoniec dokazujú aj pretekárske karbónové sedadlá s minimálnym čalúnením a štvorbodovými bezpečnostnými pásmi Schroth, karbónové výplne dverí či stredový tunel, na ktorej je z uhlíkového kompozitu dokonca lakťová opierka.
A ešte jedna maličkosť. BMW sprevádza krátke video nápismi a hashtagmi „Heart of Joy“, teda v preklade srdce radosti alebo radostné srdce. Aj tým chce naznačiť, že toto nebude len taká obyčajná električka.
zdroj: BMW