Prvýkrát mohli diváci obdivovať novú karosériu na autosalóne v Bruseli v januári 1965. Objem priestoru pre batožinu bol nielen na svoju dobu obrovský, maximálne ste mohli za prednými sedadlami odviezť až 2710 litrov (!) a to pri nosnosti 710 kg. Tým sa dnes môžu pýšiť maximálne kompaktné dodávky. Mercedes pre tento model vyvinul zosilnené pružiny a v základe ho postavil na 15-palcové disky.

Výroba prebiehala v Belgicku v továrni IMA a svet ho poznal pod názvom Universal. Podľa značky išlo o univerzálne spojenie elegantnej limuzíny s nadštandardným priestorom pre batožinu. Predná časť sa od sedanu nelíšila, zmeny ste objavili až vzadu. Dizajnéri však na aute ponechali charakteristické blatníky s plutvami, kvôli ktorým táto generácia dostala prezývku fintail.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Vzadu v interiéri bola podlaha, ktorá síce pripomínala mahagónové drevo, ale išlo o takzvaný Panolux. Teda materiál zo zmesi drevených vlákien a bakelitovej živice. Zadné operadlá ste mohli sklopiť a prevážať tak až 1,9 metra dlhé predmety.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Diesel aj benzín

Pohonné jednotky boli na výber tri. Základom bol dvojlitrový diesel OM621, najprv označovaný ako 190D a neskôr 200D, ponuka pokračovala benzínovým štvorvalcom 200 a najvyššie stál zážihový radový šesťvalec 230 s objemom 2,3 litra. Špecialitou bola verzia 230 S Universal, ktorá bola priradená k modelovému radu W111 s dlhšou prednou časťou a vertikálnymi prednými svetlami s množstvom chrómu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Toto kombi je dnes veľkou raritou, veď z neho vyrobili v rokoch 1965 až 1968 len 2754 kusov. Z brán Sindelfingenu pritom odišlo viac ako 622 tisíc kusov limuzín generácie W110, čo je neporovnateľný počet. Mimochodom, vozidlo na fotografiách môžete vidieť v múzeu Mercedesu. Na pohon mu slúži spomínaný dvojlitrový vznetový štvorvalec so skromným výkonom 40 kW (55 koní) a prvým majiteľom bol dodaný do Bordeaux vo Francúzsku, v júli 1968.

Zdroj: Mercedes-Benz