Kombi Country Tourer, móda alebo potreba?

Cena modelu Insignia Country Tourer, ktorého vybavenie zodpovedá stupňu výbavy Cosmo, sa začína od 31 940 €. Jedná sa o verziu s motorom 2.0 CDTI 120 kW (163 k) s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, pohonom všetkých kolies 4x4 a so stále diskutabilne ponímaným systémom Štart/Stop.

Vizuálnymi rozlišujúcimi prvkami sú ochranné štíty pod predným a zadným nárazníkom kombinované s plastovými lemami blatníkov a ochrannými obkladmi spodnej časti karosérie, doplnenými dvoma výraznými koncovkami výfuku. Systém pohonu všetkých kolies by mal zabezpečovať trakciu v neštandardných podmienkach. 

Ponuka motorov a dodávaných prevodoviek

 

Turbodúchadlom prepĺňané motory obsahujú pohonné agregáty ako benzínový štvorvalec 2.0 SIDI Turbo s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 184 kW, alebo výkonný naftový štvorvalec 2.0 BiTurbo CDTI 143 kW s 6-stupňovou automatickou prevodovkou – obidva s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. BiTurbo využíva vďaka sekvenčnému prepĺňaniu dvoma turbodúchadlami rozličnej veľkosti optimálnu charakteristiku krútiaceho momentu a lepšie reaguje na zmenu polohy akcelerátora. Základnou pohonnou jednotkou bude turbodiesel 2.0 CDTI (navonok rozoznateľný podľa jednej koncovky výfuku) s výkonom 120 kW. Tento motor dosahuje maximálny krútiaci moment 350 Nm, resp. krátkodobo až 380 Nm vďaka funkcii overboost. Motory 2.0 SIDI Turbo a 2.0 CDTI sa budú v štandarde kombinovať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, no za príplatok je možnosť 6-stupňovej automatickej prevodovky

Pohon 4x4 Opel

Základom elektronicky ovládaného systému pohonu 4x4 je multilamelová hydraulická spojka systému Haldex, ktorá je umiestnená v spoločnej skrini s elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálom eLSD (electronically-controlled Limited Slip Differential) zadnej nápravy. Diferenciál reguluje rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi kolesami zadnej nápravy podľa ich adhézie tak, že na koleso s lepšou adhéziou sa prenáša väčší podiel. Spojka plynulo prispôsobuje rozdeľovanie krútiaceho momentu motora na jednotlivé nápravy podľa prevažujúcich podmienok od 0 do 100 %, elektronicky ovládaný diferenciál s lamelovou uzávierkou preberá rovnakú funkciu medzi jednotlivými kolesami zadnej nápravy. Výhodou kompletne elektronicky ovládaného systému je, že zmena rozdelenia krútiaceho momentu sa uskutoční ešte skôr ako začne príslušné koleso preklzovať v dôsledku zníženej adhézie, napríklad na mokrej alebo zasneženej ceste. V kombinácii s elektronicky regulovaným adaptívnym podvozkom FlexRide systém pohonu všetkých kolies vytvára zaujímavé hodnoty reakčnej doby a ovládateľnosti vozidla. V prípade potreby lamelová spojka prenesie väčší podiel krútiaceho momentu na zadnú nápravu. Snímače kontinuálne zásobujú riadiace jednotky systému pohonu 4x4 informáciami o momente zmeny smeru vozidla okolo zvislej osi, zrýchlení v pozdĺžnom smere, uhle natočenia volantu, otáčkach jednotlivých kolies, polohe pedála akcelerátora, otáčkach a krútiacom momente motora a tak riadiaca jednotka vie efektívnejšie prerozdeľovať podiel krútiaceho momentu na jednotlivé nápravy. Na zníženie trecích a valivých strát vplývajúcich na spotrebu paliva sa systém automaticky prepne do režimu pohonu predných kolies ak na povrchu s dobrou adhéziou nie sú potrebné nijaké intervencie na zlepšenie trakcie.