Renaultu vážne ide karta, teoretizovanie o novej stratégii sa totiž premieňa na reálne činy. A niektoré doslova šokujú. Najmä konurenciu. Tá by mala spozornieť, na trh sa totiž chystá nové koncernové SUV postavené spoločnými silami medzi automobilkami AvtoVAZ (Lada) a Dacia. Hlavnou myšlienkou je stavba jednoduchého, odolného, no zároveň príťažlivého a veľmi moderného auta za prijateľné peniaze. Že by malo byť prioritne určené pre trhy obhospodarované značkami Dacia a Lada je každému, myslím si, jasné. Najmä výraz „prijateľné peniaze“ by mal naháňať konkurencii strach. Ukazuje sa totiž, že cena nového auta bude v budúcnosti zohrávať ešte dôležitejšiu úlohu než v časoch hojnosti a blahobytu, ktoré máme, zdá sa, na dlhý čas za sebou.

Na koncernovej platforme

Kľúčom k zaujímavej cene je použitie veľkosériovej koncernovej techniky, ktorej základom je podlahová platforma CMF-B. Každá značka si svoje auto vizuálne (a pravdepodobne v detailoch aj technicky) prispôsobí vlastným požiadavkám, pričom by sa mali na trhu ukázať najneskôr ako modelový rok 2024 (teda s uvedením na trh v roku 2023). To je samozrejme hudba vzdialenej budúcnosti, neprekvapilo by, keby sa objavili dokonca skôr. Minimálne v prípade Dacie, ktorá už dávnejšie ohlasuje väčší model, ktorý by mal na trhu aspoň čiastočne nahradiť aj veľkopriestorové Lodgy. Renault hovorí, že techniku áut prispôsobuje aj na použitie alternatívnych pohonov (LPG, E-Tech). Nechajme sa teda prekvapiť, už teraz je však takmer isté, že sa pozeráme na ohlasovanú novú Nivu a SUV Dacie, ktoré by pokojne mohlo zostať pri rovnakom mene, aké dali konceptu – Dacia Bigster.

Dacia Bigster (2024)

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

New Lada Niva (2024)

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Caradisiac, AvtoVAZ, Dacia, Renault Group