Prvý čisto elektrický model od Lamborghini bude disponovať až 2000 koňmi, čo je takmer dvojnásobok súčasného hybridného modelu Revuelto, ktorý má systémových 1015 koní. Využívať bude 980-voltovú architektúru a pôjde o jeden z najvýkonnejších systémov v súčasnosti, umožňujúci rýchle nabíjanie a podľa dostupných správ i dlhý dojazd. Za samozrejmosť považujte pohon oboch náprav, dôraz však bude kladený na zadnú nápravu, čo vozidlu pomôže zvýšiť agilitu a s vektorovaním krútiaceho momentu má byť auto obratnejšie i v zákrutách.
Pokiaľ ide o konfiguráciu kabíny, má ísť o grand tourer s usporiadaním sedadniel 2+2, ktorý však zvládne šprint z 0 na 100 km/h za menej ako tri sekundy. Zatiaľ nie je isté, či bude Lanzador vyrobený z uhlíkových kompozitov, hliníka alebo z kombinácie viacerých materiálov, ale bude sa montovať v Sant'Agate, rodnom meste Lamborghini. Interiér bude vyrobený z udržateľných materiálov, ako je vlna merino a recyklovaný nylon. „Sľubujem, že to bude typické Lamborghini, veľmi emotívny dizajn, ktorý vytvorí skvelý dojem,“ uzavrel generálny riaditeľ skupiny.
Plány výroby?
Na vývoji elektrických komponentov bude Lamborghini spolupracovať s Porsche, Audi a Bentley. Na trh sa má dostať najneskôr v roku 2030, ako štvrtý model v ponuke značky. Taliani však plánujú investovať značné finančné prostriedky do elektrifikácie svojich modelov i v nasledujúcich rokoch. Tieto financie majú byť súčasťou strategického plánu na transformáciu značky a je zrejmé, že sa batériovému pohonu vyhýbať nebude.
Táto stratégia je založená na predchádzajúcom úsilí, ktoré trvalo posledné štyri roky a bolo zamerané hlavne na vývoj nových hybridných modelov. Winkelmann zdôraznil, že táto cesta bola správna, najmä v kontexte aktuálneho trhu, kde iní výrobcovia ako Aston Martin a Bentley odložili svoje debutové elektrické modely kvôli nízkemu záujmu o tento typ pohonu v najvyšších luxusných a športových triedach.
Budúcnosť?
Lamborghini sa rozhodlo ponechať svoje tri nové hybridné modely v predaji tak dlho, ako to bude možné. Tieto modely, ktoré zahŕňajú napríklad Revuelto a Urus SE, sú veľmi žiadané, čo potvrdzuje správnosť stratégie spoločnosti predávať benzín-elektrickú techniku čo najdlhšie. Revuelto s batériou podporovaným motorom V12 je vypredaný až do roku 2026 (!), čo dokazuje, že zákazníci oceňujú, že sa značka nezbavila spaľovacích agregátov.
Winkelmann tiež poukázal na fakt, že krivka záujmu o elektromobilov nie je taká strmá, ako sa predpokladalo, najmä v segmente superšportových áut, čo ďalej podporuje strategické rozhodnutie udržať hybridy v ponuke čo najdlhšie. Nový model Temerario, ktorý nahradil Hurácan, predstavuje ďalší krok v tejto stratégii s novým elektrifikovaným motorom V8, čo môže byť významným predajným argumentom pre Lamborghini.