Stellantis predstavil nový model Avenger už začiatkom septembra. V tej chvíli však išlo len o obrázkovú návnadu bez konkrétnych technických informácií, ktorá nás mala upozorniť na výstavnú svetovú premiéru v rámci parížskeho autosalóna.
Ten začal Jeep s odhalením a skutočne neotáľal. Dostal prednosť pred všetkými koncernovými značkami, takže vám v tejto chvíli môžeme ponúknuť súhrn toho najdôležitejšieho.
Avenger má dĺžku len 4,08 metra, takže je o 16 centimetrov kratší ako doteraz najmenší model Renegade. Jeho základom je nová platforma STLA Small, inak povedané modernizované šasi eCMP, ktoré využíva Opel Corsa-e, Peugeoty e-208 a e-2008, ale tiež Citroën ë-C4 či DS 3 Crossback E-Tense.
Ide o model navrhnutý špeciálne pre Európu, respektíve jej reštriktívnu politiku voči spaľovacím motorom, takže minimálne u nás nečakajte, že by mohol byť poháňaný niečím iným ako elektromotorom. Čo sa týka iných trhov, je postavenie Avengera ešte otvorené. Na cestách sa totiž podarilo zachytiť testovacie prototypy s výfukom, a je preto možné, že bude niekde dostupný aj s klasickou technikou, potvrdené to ale zatiaľ nemáme.
Novinka má medzi prednými kolesami elektromotor s maximálnym výkonom 115 kW (156 k) a najvyšším krútiacim momentom 260 newtonmetrov. Takže má tú istú techniku ako DS 3 po modernizácii, alebo nedávno predstavený nový Peugeot e-308. Dokazuje to tiež aj identická kapacita akumulátora 54 kWh, čo je ekvivalent približne 21 litrov benzínu.
Jeep tvrdí, že to crossoveru stačí na dojazd 400 kilometrov. Ešte odvážnejšie číslo uvádza v prípade, že sa bude Avenger pohybovať po meste. Vďaka častejšej rekuperáci by sa mal akčný rádius v takom prostredí posunúť až na 550 kilometrov.
Základom techniky je 400-voltová architektúra, takže malý Jeep zvládne 100-kilowattovú nabíjačku a v takom prípade nabijete baterku z 20 na 80 percent za 24 minút. Z wallboxu s výkonom 11 kW to podľa automobilky z 0 na 100 percent potrvá päť a pol hodiny.
Aj keď je Avenger predokolka, ponúkne systém Selec-Terrain so šiestimi jazdnými režimami: Normal, Eco, Sport, Snow, Mud a Sand, teda normálny, ekologický, športový, do snehu, blata a piesku. Čo zvládne v posledných troch bez 4x4, si od stola netrúfneme hodnotiť. Hádame ale, že ani so svetlou výškou 200 mm a nájazdovými uhlami 20 stupňov vpredu, 32 stupňov vzadu či prechodovým uhlom 20 stupňov, zázraky na počkanie nepredvedie. Na druhej strane v meste sa nenechá zastrašiť ani vyššími obrubníkmi, nehovoriac o rozbitom asfalte.
Avenger bude sériovo postavený na 18-palcových kolesách, posádke ponúkne batožinový priestor s objemom 380 litrov (a nakladacou hranou vo výške 720 mm) a po interiéri ďalšie odkladacie priestory s objemom 34 litrov. Za príplatok dostanete elektricky ovládané piate dvere, všetky modely dostanú 10,25-palcový stredový displej a nechýba tiež bezdrôtový Android Auto a CarPlay.
Integrovanú navigáciu bude pre Jeep dodávať TomTom, a ak budete chcieť, prostredníctvom aplikácie Jeep Mobile App bude možné lokalizovať polohu auta, odomykať, kontrolovať stav nabitia akumulátora či priamo komunikovať s vozidlom cez hlasové ovládanie.
Od dnes do konca novembra Jeep ponúkne možnosť objednať si Avenger v úvodnej sérii 1st Edition, bežné modely potom budú dostupné od začiatku budúceho roka. Stellantis verí, že novinka sa v Európe do roku 2024 stane najpredávanejším modelom svojej značky.
zdroj: Jeep, Stellantis