Koncepčné štúdie sú ideálnou platformou pre vývoj a rozsiahle testovanie inovatívnych technológií, ktoré sa uplatnia v budúcich sériových automobiloch.
Škoda Motorsport vyvinula svoje prvé plne elektrické vozidlo v roku 2021 pod názvom Škoda RE-X1 Kreisel. Tento rely špeciál bol postavený na technickom základe vozidla Fabie Rally2 evo. Disponoval výkonom 260 kW (354 koní) a krútiacim momentom 600 Nm.

Pri tomto projekte konštruktéri nabrali veľa užitočných skúseností a vedomostí. Podľa slov vedúceho oddelenia Škoda Motorsport teraz nastal správny čas na to, aby tieto cenné poznatky využili. Preto vzniká unikátny koncept Enyaq RS Race, na ktorom je jasne vidieť, ako sa dá aplikovať DNA motorsportu do sériových vozidiel a zároveň smerovať k udržateľnej budúcnosti.

ŠKODA RE-X1 Kreisel

Čo má Enyaq RS Race predstavovať?

Enyaq RS Race by nemala byť len „papierová“ štúdia, čiže skice, ktoré sa nikdy nepretavia do hmatateľných výsledkov. Od začiatku v Škode dbajú na to, aby bolo vozidlo predovšetkým funkčné. Koncept cieli na agresívny dizajn, ktorý podčiarkuje pretekárske gény. Aerodynamika je navrhnutá podobne ako pri súčasnej Škode Fabii RS Rally2. Má ostro tvarovanú prednú časť, výrazne rozšírené blatníky a masívne zadné krídlo. Podľa senior dizajnéra Škody vyzerá koncept rýchlo aj na papieri, a to je vždy dobrý začiatok.

dizajner

Z čoho vychádza a aká bude?

Koncepčná štúdia bude vychádzať z modelu Enyaq Coupé RS. Prejde radou vizuálnych aj technických úprav. Všetky nové tvary a zmeny majú svoj praktický význam, cieľom je zlepšiť aerodynamiku, zvýšiť prítlak a vylepšiť chladenie komponentov vozidla. Enyaq RS Race by mal byť vybavený pohonom všetkých kolies a demonštrovať široké možnosti, ktoré z hľadiska výkonu ponúka modulárna elektrická platforma koncernu Volkswagen. Auto bude mať rozšírený podvozok, ktorý zabezpečí stabilnejšie jazdné vlastnosti, zatiaľ čo výrazné zadné krídlo poskytne potrebný prítlak. Cieľom je získať praktické poznatky prostredníctvom konkrétnych technických a konštrukčných úprav elektrických vozidiel. Tieto prístupy by mohli byť potenciálne implementované do budúcich sériových modelov.

Do karosérie bude zabudovaný bezpečnostný rám a športové sedadlá dostanú päťbodové pásy. Zmenami prejdú aj ďalšie časti interiéru ako výplne dverí a palubná doska, pričom sa kladie dôraz na bezpečnosť a použitie nových materiálov.

Niektoré časti interiéru budú odstránené s cieľom znížiť hmotnosť. Enyaq RS Race bude mať len dve sedadlá podľa vzoru pretekárskych vozidiel a jednotlivé panely budú buď odľahčené alebo nahradené novými časťami z kompozitných materiálov. Čiastočne budú upravené aj komponenty pohonného systému, avšak motory a batérie budú prevzaté zo sériového modelu Enyaq Coupé RS.

zdroj: Škoda