Ak to náhodou nie je jasné, pre istotu pripomíname, že fotografie v tomto článku nepochádzajú od nezávislých špionážnych fotografov, ale zábery maskovaných testovacích prototypov zverejnila samotná automobilka.

Zachytávajú prvé dva automobily postavené na úplne novej modulárnej elektrickej platforme nazvanej AMG.EA (AMG Electric Architecture), ktoré dorazia na trh v roku 2026.

Výkon až 1 MW?

Zábery štvordverového kupé sú staré pár mesiacov, naopak zodvihnutý model (zatiaľ známy ako GT SUV) máme možnosť vidieť prvý krát. Mercedes tento detail príliš nezdôrazňuje, ale obe autá sú zaujímavé hlavne tým, že boli vyvinuté z veľkej časti nezávisle na materskej firme Mercedes-Benz.

SUV i štvordverový sedan vychádzajúci štylisticky zo štúdie Vision AMG budú využívať 800-voltovú architektúru a štvoricu elektromotorov s takzvaným axiálnym magnetickým tokom. Pre Mercedes ich vyvinula britská dcérska spoločnosť YASA (Yokeless and Segmented Armature), ktorá svoje jednotky dodáva pre Lamborghini, Ferrari či Koenigsegg.

Britské médiá s odvolaním na svoje zdroje tvrdia, že každý s použitých elektromotorov bude schopný vyvinúť až 487 koní a 800 newtonmetrov, čo by znamenalo, že nové elektrické AMG by teoreticky vyprodukovali takmer 2000 systémových koní a 3200 newtonmetrov! Reálne by ale obe autá mali ponúknuť špičkový výkon „viac ako 1000 koní“.

Aj keď bude SUV zamerané hlavne na bežné cesty, vďaka chytrému systému vektorovania krútiaceho momentu, vzduchovému výškovo nastaviteľnému odpruženiu a tiež riadeniu kolies oboch náprav by sa novinka nemala stratiť ani v teréne.

SUV preberie dizajnové prvky štvordverového kupé, čakajte preto predné i zadné svetlá štylizované do trojcípych hviezd, veľké masky, ktorým Mercedes hovorí Panamericana, ale tiež splývajúcu líniu strechy plynulo prechádzajúcu do veka batožinového priestoru.

Celkovými rozmermi by elektrické AMG GT SUV malo zapadnúť medzi EQE SUV a EQS SUV, pričom na rozdiel od iných modelov tohto typu Nemci uvedú na trh len karosériu SUV-kupé. Produkcia nových elektromobilov má prebiehať v továrni Mercedesu v Sindelfingene, len pár kilometrov juhozápadne od centrály v Stuttgarte.

zdroj: Mercedes