Na trhu by mala byť nová čisto elektrická verzia Peugeotu 408 s dodatočným písmenom „e“ v názve až začiatkom budúceho roka, francúzski motoristi si ju môžu objednávať už v tejto chvíli.

Elektromobil v ponuke doplní model s benzínovým trojvalcom, hybrid využívajúci rovnaký základ a elektrifikovaný dvojspojkový automat a doteraz dva vrcholné plug-in hybridy s preplňovanými jedna-šestkami.

Necelých 4,7 metra dlhý liftback využívajúci modulárnu platformu e-EMP2 s rázvorom 2,79 metra bude poháňaný synchrónnym elektromotorom s permanentnými magnetmi, ktorý je naladený na 210 koní a maximálny krútiaci moment 345 newtonmetrov.

V režime Eco vám elektronika zníži jeho výkon na 170 koní a 270 Nm a mód Normal pre zmenu uvoľní 190 koní a 300 newtonmetrov.

Peugeot e-408 se bude vyrábať vo francúzskej továrni v Mulhouse a konštruktéri mu nadelili batériu typu NMC s relatívne skromnou kapacitou 58,2 kWh. Len pre porovnanie, nová e-3008 má v základe 73 kWh a nová verzia dostala akumulátor s kapacitou takmer 97 kilowatthodín.

Automobilka však uvádza priemernú spotrebu len 15,1 až 15,3 kWh/100 km (aj vďaka sériovo dodávanému tepelnému čerpadlu) a podľa metodiky WLTP uvádza dojazd od 445 do 453 kilometrov.

E-408 je štandardne vybavená integrovanou 11-kilowattovou nabíjačkou s jednosmerným prúdom zvládne 120-kilowattové nabíjanie, takže z 20 na 80 percent vám to bude v ideálnych podmienkach trvať o niečo viac ako pol hodinu.

Slovenské ceny zatiaľ k dispozícii nemáme, ale vo Francúzsku tento model začína na hranici 38 200 eur, takže je výrazne lacnejší ako plug-in hybrid a len tesne nad hybridom, ktorý sa doma predáva od 37 tisíc eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Peugeot