Nie Mach-E ale Gen-E. A Ford samozrejme dúfa, že nová elektrická verzia Pumy nadviaže na úspech modelu poháňaného tradičnými spaľovacími motormi. Podarí sa to?
Pochopiteľne bude záležať na mnohých veciach, ale tou najdôležitejšou bude bez najmenších pochybností cena. A rovno dodávame, že nebude malá.
Slovenský cenník novej batériovej Pumy k dispozícii zatiaľ nemáme, na to si budete musieť pár týždňov alebo možno mesiacov ešte počkať, ale v Nemecku sa už dá objednať. Tamojší motoristi si ju budú môcť kúpiť od 36 900 eur.
Len pre porovnanie, Jeep Avenger v elektrike je u nás dostupný od 29 900 eur. A doteraz predávaná Puma s mild-hybridnými trojvalcami je u slovenských dílerov za najmenej 21 990 (125 koní, výbava Titanium) až 26 990 eur (155 koní, ST-Line X).
Puma Gen-E je poháňaná (vpredu uloženým) jedným elektromotorom s výkonom 168 koní a maximálnym krútiacim momentom 290 newtonmetrov. S touto technikou zvládne pri pohotovostnej hmotnosti 1563 kg zrýchlenie z miesta na stovku za rovných osem sekúnd a výrobca uvádza najvyššiu rýchlosť 160 kilometrov za hodinu.
Lítiovo-iónová batéria typu NMC má využiteľnú kapacitu 43 kilowatthodín, môžete ju nabíjať maximálnym výkonom 100 kW a podľa Fordu stačí na dojazd (WLTP) 376 kilometrov.
Až 566 litrov v základe
Nová technika ovplyvnila nielen vonkajší dizajn ale čiastočne i rozmery. Auto využíva upravenú platformu modelu Ford E-Transit Courier, takže Puma Gen-E je o 5 mm vyššia a o 28 milimetrov dlhšia ako autá s benzínovými motormi.
A zväčšil sa tiež batožinový priestor. Ten vpredu na 523 litrov aj s priestorom pod podlahou a navyše vpredu nájdete takzvaný frunk (front trunk, teda predný kufor) s objemom 43 litrov.
Nová verzia Pumy ponúkne vodičovi 12,8-palcový digitálny prístrojový panel v kombinácii s 12-palcovou dotykovou obrazovkou, nechýba bezdrôtový Android Auto a Apple CarPlay či športové sedadlá.
Výbava Premium pridá posádke lepší audiosystém Bang & Olufsen, bezkľúčový prístup, elektrické ovládanie veka batožinového priestoru a hliníkové osemnástky, zatiaľ čo 19-palcové kolesá budú za príplatok. Výroba Pumy Gen-E bude prebiehať súbežne s benzínovými verziami na linkách v rumunskej továrni v Craiove.
zdroj: Ford