Ferrari v týchto dňoch prezentuje svoje strategické plány investorom, obchodným a technologickým partnerom i médiám, a ak ste doteraz neboli ochotní pripustiť, že by sa z tejto značky mohol stať výrobca elektromobilov, nemáme pre vás ani trochu dobré správy.
Automobilka potvrdila, že chystané SUV Purosangue, ktoré bude oficiálne predstavené v septembri tohto roka, dostane ešte atmosférický dvanásťvalec. Ten však v ponuke dlho osamotený neostane. So stúpajúcim tlakom na emisie Ferrari predstaví plug-in hybridnú verziu, ktorá bude mať pohon odvodený z modelu 296 GTB s motorom V6, kde ponúka 830 benzín-elektrických koní.
Automobilka ústami svojich zamestnancov hovorí, že chce aj naďalej presadzovať evolúciu spaľovacích motorov a v hre sú i alternatívne, pravdepodobne syntetické palivá. Tieto modely však budú v menšine.
Ferrari kvôli úsporám ostane pri dvoch modulárnych platformách: pre autá s motorom vpredu a uprostred, pričom obe šasi bude možné kombinovať s motormi V6, V8 a V12 a zároveň i s elektromotormi. Firma prezradila, že v rokoch 2023 až 2026 uvedie na trh až pätnásť nových modelov, ale len 40 percent v tej dobe ponúkaných áut bude mať už len spaľovací motor.
Elektrifikácii sa časom nevyhne ani Purosangue. V12 pribudne plug-in hybrid V6.
V roku 2025 dorazí prvý elektromobil a Ferrari chce, aby od počiatku oslovil približne 5 percent všetkých zákazníkov. Taliani sľubujú nízku hmotnosť, vzrušujúci zvuk (!) a baterky s vysokou energetickou hustotou. V tom istom období majú hybridy tvoriť už 55 percent portfólia.
Ešte ďalej chce vo využití batérií zájsť Maranello v roku 2030. Elektromobily majú o osem rokov tvoriť až 40 percent všetkých predajov, podiel hybridov naopak poklesne na 40 percent. Zvyšných 20 percent by mali byť stále autá poháňané výlučne klasickými spaľovacími motormi, pôjde však vo väčšine prípadov o drahé zákazkové unikáty, na ktoré sa chce Ferrari sústrediť. Tieto autá samozrejme zaplatia vývoj a prechod na elektrifikáciu (až 4,4 miliardy eur do roku 2026).
Pokiaľ ide o produkciu, linka na elektromobily bude postavená priamo v Maranelle a Ferrari dodáva, že elektromotory i batériové moduly chce vyrábať vo vlastnej réžii. Zvyšok dodajú obchodní partneri.