Pre Hondu sú pripravované elektromobily novej generácie niečo ako reštart. Japonská automobilka chce dokázať, že sa vie k problému postaviť čelom, staré vozidlo hodiť za hlavu a navrhnúť niečo nové, väčšie, lepšie, atraktívnejšie a predovšetkým žiadanejšie.

Pri pohľade na vcelku neobvyklé zadné partie novinky je asi na mieste otázka, či budú zákazníci Hondy z týchto tvarov skutočne nadšení. 0 SUV totiž pôsobí dosť zvláštne, trochu ako kríženec crossovera a dodávky. Výrobca tým ale naznačuje, že vnútorný priestor a tiež kufor mali pri návrhu prioritu.

Len minimálne zmeny v porovnaní s konceptom

Pozoruhodné tiež je, že testovací prototyp, ktorý Honda pred pár dňami verejne predstavila v tokijských uliciach, je takmer na chlp rovnaký v porovnaní s pôvodným januárovým konceptom z Las Vegas.

Rozdiel je v zásade len v klasických vonkajších spätných zrkadlách, ktoré nahradili kamerový systém a viditeľne iné sú tiež predne svetlá, aj keď ich grafika pripomínajúca pixely ostala zachovaná. Identické sú dokonca aj 20-palcové hliníkové disky obuté v celoročných pneumatikách Michelin ePrimacy s rozmermi 245/50 R20.

Tenšie batérie, výkony na hranici 500 koní

Pokiaľ ide o konštrukciu, Honda chce zabodovať ľahšími a tenšími trakčnými akumulátormi, ktoré by mali byť približne o centimeter štíhlejšie ako najtenšie batérie konkurencie. Vývojovému oddeleniu dovolia znížiť platformu a tým tiež celkovú výšku karosérií chystaných vozidiel, pričom kapacita článkov by sa mala pohybovať od 80 do 100 kilowatthodín.

Honda vyvinula pre vozidlá radu 0 nové elektromotory, ktoré budú poháňať primárne zadnú nápravu, ale za príplatok budú samozrejme dostupné aj štvorkolky. Systémový výkon áut sa bude pohybovať od 245 do 490 koní a už menšie akumulátory by mali zabezpečiť dojazd na úrovni 480 až 500 kilometrov.

Do celého sveta z Ohia

Aby Honda podporila chystanú novinku a vzbudila záujem o ňu, posadila za volant SUV hviezdu F1 a vlaňajšieho majstra sveta, Maxa Verstappena.

Výroba elektrického crossoveru štartuje už v roku 2026 v americkom Ohiu, takže zákazníci v Spojených štátoch sa dočkajú ako prví. Len s krátkym časovým odstupom má byť auto následne uvedené na globálny trh, vrátane Japonska a Európy.

zdroj: Honda