Chris Zhou, hlavný inštruktor programu Land Rover Experience, prešiel s viac ako dvojtonovým Range Roverom cez papierový most. Jeho stredná časť je vyrobená z 54 390 listov papiera. Tie pritom nie sú spojené žiadnym lepidlom, či skrutkami. Sú jednoducho naskladané tesne vedľa seba.
Hoci bol Range Rover od začiatku luxusným autom, nie vždy mal 5-dverovú karosériu a teda úplne pohodlný prístup na zadné sedadlá. Zo začiatku produkcie totiž automobilka prišla iba s 3-dverovou verziou a 5-dverový Range Rover prišiel na trh až v roku 1981. O tom, že Range Rover nie je iba schopným terénnym autom, svedčí aj 27 rýchlostných rekordov, ktoré prekonal Range Rover s dízlovým motorom v roku 1985. O štyri roky neskôr dostal Range Rover ABS a stal sa tak prvým autom s pohonom 4x4 vybaveným týmto systémom. V roku 1992 sa Range Rover pre zmenu stal prvým terénnym autom vybaveným elektronickou trakčnou kontrolou a automatickým vzduchovým podvozkom.
Až v roku 1994 prišla automobilka s druhou generáciou Range Roveru, ktorá dostala interné označenie P38a. Od tohto momentu má už aj Range Rover kratšie cykly medzi jednotlivými generáciami, hoci stále zostávajú vo výrobe dlhšie ako je bežné. Tretiu generáciu s označením L322 teda automobilka vypustila už o 7 rokov neskôr v roku 2001. V roku 2012 nasledovala štvrtá generácia, ktorá je samozrejme vo výrobe do dnes. Dostala kódové označenie L405 a je prvým SUV s celohliníkovou karosériou. To znamenalo úsporu hmotnosti oproti oceľovej karosérii až na úrovni 420 kg. Aj napriek tomu však stále váži cez dve tony.
Oslava výročia
Práve so súčasným Range Roverom prešiel Chris Zhou, hlavný inštruktor programu Land Rover Experience, cez papierový most. Urobil tak pri príležitosti 45. výročia značky v čínskom meste Su-čou, nazývanom aj Benátky východu. Most postavil Steve Messam a jeho stredná časť je vyrobená z 54 390 listov papiera. Tie pritom nie sú spojené žiadnym lepidlom, či skrutkami, alebo iným spojovacím materiálom. Sú jednoducho naskladané tesne vedľa seba. Range Rover musel pri výstupe naň zvládnuť nájazdový uhol 34,7° a pri zjazde dolu zasa 29,6°. Chris Zhou však potreboval mostom prejsť bez preklzovania kolies, preto je celá prezentácia aj ukážkou elektronických asistenčných systémov pre jazdu v teréne. Najmä systému Terrain Response, ktorý umožňuje vodičovi zvoliť si vhodný režim pre daný povrch, alebo to zaňho vozidlo urobí automaticky. Systém zmení napríklad odozvu motora, či správanie prevodovky a nastavenie diferenciálov. Druhým systémom je All-Terrain Progress Control, ktorý pomáha vodičovi pri jazde z kopca a to aj na klzkom, či sypkom povrchu. Vodič si tak pri zjazde z kopca môže zvoliť rýchlosť od 1,8 do 30 km/h, ktorú bude auto udržiavať a môže sa plne sústrediť na riadenie.
Prvá generácia Range Roveru (1970 -1996) bola vo výrobe neuveriteľných 26 rokov a vyhrala aj prvú rely Paríž-Dakar
Druhá generácia Range Roveru P38a (1994-2001)
Tretia generácia Range Roveru L322 (2001-2012)
Súčasná štvrtá generácia Range Roveru L405 (2012-súčasnosť)
Zdroj: Range Rover