Aký je dôvod vysokej ceny? Je ich viac. Napríklad nie je to „obyčajný“ E-Type, ale verzia Lightweight Competition. Jaguar vyrobil v rokoch 1961 – 1963 len 12 kusov.
Niektorí odborníci tvrdia, že trh s investičnými autami je nafúknutá bublina, ktorá raz spľasne. Ako totiž môže stáť kus plechov milióny eur? No zberatelia veria tomu, že hodnotu ich áut uchová výnimočnosť. Tá je väčšinou prezentovaná značkou, pretekárskymi úspechmi, pôvodným stavom a aj počtom vyrobených kusov. Skvelým exemplárom je aj Jaguar E-Type z roku 1963. Zberateľ, ktorý si neželal prezradiť meno, dal za neho v prepočte 6 887 850 €.
Tento Jaguar E-Type Lightweight Competition vyhral v roku 1963 austrálsky šampionát GT.
Aký je dôvod vysokej ceny? Je ich viac. Napríklad nie je to „obyčajný“ Jaguar E-Type, ale verzia Lightweight Competition. Jaguar vyrobil v rokoch 1961 – 1963 len 12 kusov. Tento konkrétny kúsok navyše vyhral v roku 1963 austrálsky šampionát kategórie GT. Vozidlo malo za 54 rokov len troch majiteľov a tí najazdili menej ako 4000 míľ (6437 km). Logicky je preto takmer všetko v interiéri aj exteriéri v originálnom stave. Všetko spomenuté vyháňa cenu hore. Na aukcii tak zberateľ zaplatil šialených 6 887 850 €, čo je absolútny rekord v prípade typu E-Type. Napriek tomu nejde o najdrahší Jaguar. Minulý rok zaplatil zberateľ až 21 780 000 $ (20 403 000 €) za D-Type z roku 1955.
Zdroj: bonhams