Strategické investície do diaľnic a veľa priorít

Príliš veľa priorít môže znamenať presný opak toho, čo si štát želá - napokon nebude poriadne prioritné vlastne nič. Medzi kľúčové infraštruktúrne projekty sa dostala aj dostavba diaľnice D3 na severe Slovenska a rovnako tak aj železnica do Českej republiky na západe SR. Za strategickú je považovaná tiež diaľnica na Ukrajinu, rýchlostná cesta R2 Šaca - Košické Oľšany a takisto napríklad R4 Lipníky a Kapušany.

Šéf Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo vníma ako problém prístup, keď je priorít priveľa - na všetky projekty podľa neho ako krajina ani nemáme kapacity čo sa týka napríklad úradov, ale aj projektantov. Nehovoria o samotnej výstavbe a peniazoch na ňu potrebných...

Problémy môžu nastať predovšetkým pri diaľniciach na východe Slovenska, kde by chcel štát toho veľa postaviť, no je otázne čo má urobiť skôr a čo je vôbec realistické a čo nie. Ak hovoríme o diaľnici D1 cez Zemplín, tá by nás mala prepojiť s Ukrajinou, no problémom je podľa Ondreja Mateja chýbajúce diaľničnej spojenie pokračujúce smerom na východ Ukrajiny. „Hlavný tranzit pôjde z Kyjeva cez Ľvov a poľský Rzeszow smerom na západ do Nemecka,“ vysvetľuje.

Matej preto odporúča sústrediť sa skôr na dobudovanie rýchlostnej cesty R4 do Poľska - aj v jej prípade sa majú úseky až po hranicu s Poľskom dostať medzi strategické priority.

Zdroj: Index.sme.sk