Recaro vyrába skvelé sedadlá od 60. rokov dvadsiateho storočia a na jeho produkty nedajú dopustiť nielen majitelia športových áut či bežných vozidiel s lepšou výbavou, ale ani profesionáli za volantmi nákladných áut či autobusov značiek MAN alebo Scania. Reklamu firme robí legenda rely Walther Röhrl, jej povesť je špičková a u výrobcov má vynikajúcu povesť... Ani to ale zjavne nestačilo.
Švábska firma Recaro Automotive je v insolvencii a mnohí sa pýtajú, ako je to možné. Problém je svetoznámu značku je samozrejme v šetrení nákladov. Kým kedysi vyrábala sedadlá pre BMW, Audi, Aston Martin, Mercedes, Cadillac, Porsche, Mazdu či Ford, dnes tieto zákazky v podstate neexistujú.
Recaro momentálne dodáva len pre Ineos Automotive a jej offroad Grenadier, ten sa však vyrába len v malých počtoch a produkcia náhradných dielcov skrátka nestačí.
Podobne nedostatočný obrat, respektíve zisk dosahovala divízia zameraná na výrobu sedadiel pre klasické automobily a sedadlá dodávané na štadióny známych futbalových tímov síce urobili Recaru slušnú reklamu, ale hovoríme len o desiatkach možno stovkách kusov na striedačkách, nie pre celé tribúny.
Ak sa pýtate, kde sú financie za sedadlá dodávané výrobcom lietadiel, odpoveď je jednoduchá – nie sú. Recaro Automotive totiž dnes už nepatrí do divízie či koncernu, ktorá zásobuje letecké spoločnosti. Firmu vlastní americká investičná spoločnosť Raven Acquisition z Detroitu, ktorá prevzala Recaro v roku 2020 od výrobcu sedadiel Adient. Čo bola firma patriaca pod krídla známeho dodávateľa Johnsons Controls, ktorá zase získala Recaro Automotive v roku 2016.
Spätná kontrola financií ukazuje, že Recaro na tom bolo krátko po prevzatí firmou Raven Acquisition veľmi zle. V rokoch 2021 a 2022 vykázala straty v miliónoch eur. Pod ktoré sa s veľkou pravdepodobnosťou v istej miere podpísala tiež pandémia Covidu.
Zástupcovia zamestnancov však v tejto chvíli obviňujú vedenie, že spoločnosti nezabezpečili nové obchodné príležitosti a nevstúpili na nové trhy. Recaro mimochodom nie je zase taká veľká firma, ako by sa mohlo zdať. Celkovo zamestnáva len asi 425 ľudí, z toho 215 v Nemecku. Nie je však jasné, čo s nimi bude.
Recaro sa zaviazalo, že za jún im ešte vyplatí klasickú mzdu, potom budú minimálne istý čas poberať dávny od správcu insolvenčného konania. Obvykle ide o tri mesiace.
zdroj: Recaro Automotive