Pravý mešťan

Koncept dvojmiestneho mikro elektromobilu bol inšpirovaný ikonickou Issetou, ktorú vyrábalo aj BMW. Jeho prvý variant prišiel už v roku 2018, ale potom prišli problémy so zmluvným partnerom a následné súdne spory. Odložené spustenie produkcie na druhú stranu prinieslo aj pozitíva. Švajčiari za ten čas prepracovali podvozok, elektromotor i batériu. Zmeny prebehli v interiéri a exteriéri. Toto mini mestské vozítko je podľa technologického riaditeľa, Petra Müllera, prvým vo svojej triede so samonosnou karosériou.

Výkon elektromotora vzrástol z 12 kW (16 koní) na 19 kW (26 koní). Nebude to teda žiadne žihadlo, ale akceleráciu na mestskú päťdesiatku by ste mali zvládnuť v rozumnom čase. Maximálku výrobca uvádza 90 km/h. Vozidlo je pomerne efektivívne, takže mu stačí naozaj malá batéria. Konkrétne máte na výber z troch rôznych veľkostí - 6, 10,5 a 14 kWh. Jednotlivé batérie potom poskytnú dojazd 95, 175 a 230 kilometrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Do vozítka nastupujete rovnako ako v prípade Issety, skrz prednú časť. V interiéri vás čaká retro športový volant, ktorý pôsobí tak trochu nemiestne. V interiéri sa nachádzajú aj dve menšie obrazovky. Batožinový priestor má disponovať objemom 230 litrov, objem je ale zrejme počítaný až po strop. Microlino 2.0 sa bude predávať v celej Európe od cca 12 000 eur. Predaj štartuje najprv na domácom švajčiarskom trhu, neskôr bude nasledovať Nemecko a postupne aj zvyšné krajiny. Online konfigurátor by mal byť spustený už čoskoro. Dokázali by ste si predstaviť, že by ste v niečom podobnom dochádzali denne do práce?

Zdroj: www.teslamagazin.sk

Foto: Micro Mobility Systems