Francúzi chcú zvyšným členským štátom EÚ ukázať, ako byť ešte „zelenší“ než doteraz a tak ako prví zavádzajú povinnosť uvádzať v reklamách na autá emisnú triedu produkcie CO2 a zároveň povinne propagovať aj alternatívne druhy dopravy. Automobilky tak budú musieť v propagačných materiáloch k autám pripomínať aj využívanie verejnej dopravy, zdieľanú mobilitu, či používanie bicyklov, kolobežiek a chôdze. Trochu absurdne vyznieva skutočnosť, že tieto pravidlá platia aj pre reklamu na elektromobily.
Veľké SUV si už reklamu nedoprajú
Zaujímavá je aj informácia, podľa ktorej bude od roku 2028 zakázaná reklama na autá produkujúce viac ako 123 g CO2/km. Tento limit zodpovedá hodnote priemernej spotreby približne 5,5 l/100 km. Spomínaná reštrikcia sa tak okrem výkonných športových hatchbackov a sedanov so spaľovacími motormi s veľkou pravdepodobnosťou dotkne všetkých väčších SUV, ktoré sa pri aktuálnej metodike merania kombinovanej spotreby nezmestia pod spomínaný limit 123 g.
zdroj: AFP