Určite najmiernejšie pre oko diváka a najlepšie spracované sú profesionálne reklamy, či videá. Väčšinou so sebou nesú krátky príbeh. Začiatok, vyvrcholenie a smutný záver je tiež takmer vždy prítomný. Tvorcovia sa snažia problematiku osadiť do najbežnejších scén života. A spracovanie je z roka na rok lepšie. Vysoká rýchlosť, nepozornosť, alkohol za volantom nezodpovednosť chodcov... a kopec iných najčastejších príčin dopravných nehôd je už profesionálne natočených. Sú štáty, kde sa na tieto kampane vynakladá obrovské množstvo peňazí, sú zverejňované v televízii, na internete, ci dokonca púšťané žiakom v autoškole. U nás? Občas sa niečo objaví, ale je to slabota.
Druhým medzistupňom sú videa, ktoré zachytávajú nebezpečné počiny vodičov, ktoré zvyčajne končia nehodami so zraneniami, aj keď nehovorím, že v priloženom príklade neskončili niektoré smrťou. Nie sú však až také brutálne na prvý pohľad.
Najvyšším stupňom sú videá, ktoré sú od začiatku dokonca poskladané z dopravných nehôd, ktoré majú fatálne následky. Upozorňujem, že toto video nie je vhodné pre deti. V týchto videách je dokonale zachytený moment, sekunda, kedy tu ešte ľudia sú, a kedy nie. Za všetko môže chyba človeka, alebo občas zlyhanie techniky.
Šoférovanie už dávno nie je výsadou. Ľudia si totiž často neuvedomujú možné dôsledky ich konania za volantom. Čo si myslíte vy, pomáhali by reklamy v televízii s touto tematikou, alebo premietanie reálnych nehôd a ich rozoberanie dopodrobna v autoškolách či kurzoch zlepšiť situáciu na našich cestách? Skúsiť ísť na to viac preventívne, zo strany štátu, ako preferovanejšou represiou?
Odpovedalo 112 ľudí
Foto: youtube