Mercedes-AMG One je skutočne výnimočné auto. Poháňa ho totiž upravený motor z monopostu Formule 1. Ide o preplňovaný 1,6-litrový šesťvalec, ktorému sekunduje až štvorica elektromotorov. Systémový výkon? Až až 782 kW, teda v prepočte 1063 koní. Jadro auta tvorí karbónový monokok, no aj napriek tomu váži AMG One až 1695 kg. Ako je to možné? Nuž, do veľkej miery za to môže poriadne komplikovaný pohon.
DNA z F1
Napriek vyššej hmotnosti vystrelí z nuly na stovku len za 2,9 sekundy a na 200 km/h za rovných 7 sekúnd. Nula až tristo? 15,6 sekundy. To sú skutočne pôsobivé parametre, pričom maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 352 km/h. Okrem toho nechýbajú ani karbón-keramické brzdy, adaptívne tlmiče či aktívna aerodynamika. Inžinieri od AMG si skrátka dali záležať. Všetci fanúšikovia rýchlych kolies preto netrpezlivo čakali, kedy sa stuttgartská automobilka vydá na Nürburgring a aký čas sa jej novinke podarí dosiahnuť.
Mercedes-AMG One podľa očakávaní pokoril rekord medzi produkčnými autami. Celkovo 20,8 kilometra dlhú trať pokoril s časom 6:35,183 min., čím predchádzajúci rekord vylepšil o takmer 13 sekúnd. Auto bolo obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO (špeciálne vyvinuté pre One), pričom za volantom sedel pilot DTM a ambasádor AMG, 37-ročný Nemec Maro Engel. Daný čas mimochodom zajazdil doslova v poslednej možnej minúte. Oficiálny zápis uvádza dokončenie kola o 17.14,31 hod, pričom trať sa mala oficiálne uzavrieť presne o 17.15 hod. Engel už v predchádzajúcom pokuse stanovil nový rekord, ale s jazdou nebol úplne spokojný a vydal sa na trať ešte raz. Podmienky však neboli zďaleka ideálne, čo potvrdil aj samotný jazdec. „Nečakal som, že sa nám v týchto podmienkach podarí zajazdiť takýto čas. V niektorých kľúčových oblastiach bola trať stále vlhká a poriadne zradná. Bola to však špeciálna výzva,“ nechal sa počuť Engel. Veľkou výzvou podľa neho bolo aj čo najlepšie využitie elektrickej energie hybridného pohonu a funkcie DRS.
Zdroj: Mercedes