Renault 5 Turbo bola legenda súťažných tratí, na ktorú dodnes mnoho jeho fanúšikov nevie zabudnúť. Nešlo však len o súťažný špeciál, svojho času to bola aj najvýkonnejšia verzia modelového radu R 5. Teda, ak by sme mali byť detailisti, R 5 Turbo sa od zvyšku produkcie odlišoval podstatne výraznejšie, než býva zvykom. Predovšetkým mal motor uložený v strede a pohon zadných kolies. Túto koncepciu zachováva aj jeho nástupca pomenovaný Turbo 3.

Kým vpredu má Turbo 3 16-palcové disky, tie zadné majú priemer 17 palcov.

400 koní, manuál a pohon zadných kolies

Asi správne tušíte, že Turbo 3 nemá na svedomí fabrika. Tá na podobné výstrelky už nemá „ekonomický“ priestor, chopili sa ho však traja Francúzi a prostredníctvom spoločnosti Legende Automobiles sídliacej v Los Angeles pripravili homologizovanú prestavbu pôvodnej generácie Renaultu 5. Nepotrebujete pritom drahý originál R 5 Turbo, stačí aj bežná verzia R 5 s predným pohonom, konštruktéri Legende Automobiles sa už postarajú o všetko potrebné. Turbo 3 má bližšie nešpecifikovaný štvorvalcový motor v strede, ktorý cez sekvenčnú alebo dokonca manuálnu prevodovku (na želanie) posiela svojich 294 kW (400 k) na zadné kolesá. Originálu zostáva tento restomod verný aj v koncepcii podvozka, vpredu aj vzadu tak má Turbo 3 lichobežníkové nápravy. Cena auta záleží na jeho konfigurácii, ani jej približný rozsah však spoločnosť Legende Automobiles zatiaľ nezverejnila.

zdroj: Autoblog

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov