Nebudem napínať, nebudú vyrábať ani batérie, ani elektromotory, ale nízkoemisné spaľovacie motory aj hybridné technológie. Inými slovami, Renault to s koncom spaľovákov očividne nevidí reálne, v ponuke mu tak zostanú ešte dlhé roky. Keďže Londýn a teda Británia nie sú medzičasom v EÚ, no sú súčasťou Európy, tento ťah majú asi veľmi dobre prepočítaný...

Luca De Meo, generálny riaditeľ Renult Group prezradil, že ide o významný posun v riešení najväčších výziev a podnik by mal disponovať odbornými znalosťami pri vývoji vyššie spomínaných agregátov. Predseda Geely, Eric Li, doplnil, že na dosiahnutie nulových emisií v priebehu nasledujúcich desaťročí sú globálne spojenia kľúčové.

Chcú vyrobiť milióny motorov ročne

Okrem motorov bude cieľom vývoja aj zlepšovanie batérií, prevodoviek a hybridných celkov. Už od začiatku má HORSE k dispozícii 17 globálnych tovární, 9 zákazníkov, 5 výskumných centier a približne 19 tisíc zamestnancov. Obe spoločnosti, Renault aj Geely, vlastnia rovnakú časť, teda 50 %. Očakávané ročné príjmy sú na úrovni 15 miliárd eur a ročne majú vyrobiť 5 miliónov pohonných jednotiek.

Zdroj: Renault TS