Ochrana dospelých
Pri pohľade do tabuliek Euro NCAP vás asi udrú do očí dva hraničné výsledky z čelných nárazov. Prvý zaznamenala figurína vodiča po zrážke s deformovateľným vozíkom, druhý pre zmenu panák imitujúci cestujúceho na zadnom sedadle po kontakte s pevnou bariérou. Samozrejme nie sú to vyslovene slabé či nebezpečné hodnoty, je to skôr varovný prst pre automobilku, aby sa technici ešte raz pozreli na predpínače bezpečnostných pásov a následné deformácie hrudníka.
Písomná časť hodnotenia potom obsahuje ešte jednu zaujímavú zmienku. Komisári doslova uvádzajú, že analýza palubnej dosky na strane vodiča po teste odhalila niektoré oblasti, ktoré by mohli viac zraniť šoférov s ohľadom na ich rôznu veľkosť a tiež polohu za volantom. O ktoré panely presne ide, správa nekonkretizuje, budeme ale dúfať, že aj na túto časť sa Renault ešte zameria. Výsledok – 88 percent bodov.
Ochrana detí
Pokiaľ ide o bezpečnosť detí, pri samotnom náraze nemáte novému Renaultu veľmi čo vytknúť. Euro NCAP ale upozorňuje, že užívateľský manuál automobilu vylučuje používanie univerzálnych detských zádržných systémov, a tak by ste na to mali myslieť aj pri výbere sedačky pre svojich najmenších. Navyše inštalácia niektorých typov detských sedadiel uprostred zadnej lavice vyžaduje zvláštnu pozornosť. Austral odišiel v tomto prípade s 83 percentami bodov.
Ochrana chodcov
Austral berie za ochranu chodcov či cyklistov 69 percent bodov, a tak vám musí byť jasné, že jeho predná časť zvlášť poddajná pri zrážke s najzraniteľnejšími účastníkmi premávky asi nebude. Pravdou je, že nebezpečná je už predná hrana kapoty nad svetlami, rizikový je ale prakticky celý jej obvod a bez diskusie sú tiež predné stĺpiky. Dobrou správou aspoň je, že senzory a celkovo elektronika auta zafungovali pri detekcii peších i cyklistov v podstate bez chyby.
Asistenčné systémy
A rovnako slušne si viedli bezpečnostné systémy Australu aj v tradičných simulovaných rizikových situáciách. Berie 87 percent bodov aj vďaka tomu, že množstvo asistentov, napríklad autonómne brzdenie, korekcia smeru, kontrola jazdy v pruhu a ďalšia technika zafungovala správne, takže Renault bol schopný vyhnúť sa nehodám.
zdroj: Euro NCAP