Druhá generácia kompaktného crossoveru Captur bola predstavená v júni 2019 a Francúzi ju vypustili medzi zákazníkov začiatkom roka 2020. Inak povedané, máme pred sebou štandardnú modernizáciu z pohľadu životného cyklu, ale atypickú s ohľadom na rozsah zmien v dizajne.
Aby sme to zase nepreháňali, mali by sme dodať, že základný skelet auta ostáva pôvodný, ale tím okolo Gillesa Vidala sa zase činil. Auto dostalo s výnimkou blatníkov kompletne novú prednú časť a výsledok je nápadne podobný súčasnému sviežemu štylistickému smeru, na ktorý naskočilo Clio, Scenic či Rafale.
Z auta zmizli tiež chrómované prvky, čo ale nie je zmena platná len pre Renault či Captur, ale kvôli zákazu chrómu sa lesklých ozdôb hromadne zbavujú prakticky všetky automobilky – schválne sa pozrite na novinky predstavované v posledných týždňoch či mesiacoch.
Len pre poriadok pripomíname, že Captur je odteraz štandardne dostupný s diódovými svetlami a pár o dosť menej výrazných zmien objavíte aj v zadnej časti auta. Tu dizajnéri použili nový nárazník a zadné svetlá dostali priehľadný kryt.
S vylepšeným podvozkom
Auto tak trochu nečakane dostalo tiež prepracovaný podvozok. Vpredu teda stále ostávajú vzpery MacPherson a vzadu vlečené ramená spojené s torzne pružnou priečkou, ale konštruktéri prekalibrovali tlmiče, posilňovač riadenia a pozmenená bola geometria náprav. V prípade mild-hybridu a hybridu E-Tech automobilka hovorí o použití úplne nových tlmičov.
Renault hovorí, že nové nastavenie zlepšilo kontrolu pohybov karosérie, auto má byť zábavnejšie a v rámci najvyššej výbavy by zavesenie malo zvládnuť aj nové 19-palcové disky vyhradené pre najvyššiu verziu Esprit Alpine s pneumatikami s rozmermi 225/45 R19.
Keď už sme spomenuli techniku pod kapotou, poďme si rovno povedať, s akými motormi si modernizovaný Captur kúpite. Benzínovým základom je stále preplňovaný litrový trojvalec s výkonom 90 koní a krútiacim momentom 160 Nm, ktorý výrobca kombinuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Ten istý agregát dostanete zároveň vo verzii schopnej jazdiť na LPG, má 100 koní a po prepnutí na plyn sa zvýši jeho krútiaci moment zo 160 na 170 Nm.
Ako sme už prezradili v úvode, Captur sa na rozdiel od Clia mild-hybridného štvorvalca 1.3 TCe nezbavil a dokonca ostávajú v ponuke i obe výkonové verzie. Slabšia má stále 140 koní a 260 Nm, silnejšia pre zmenu 160 koní a 270 Nm, ale tú dostanete len v spojení s dvojspojkovým automatom EDC.
Poslednou dostupnou motorizáciou je hybrid E-Tech s atmosférickou jedna-šestkou, dvojicou elektromotorov a systémovým výkonom 145 koní, ktorý by mal podľa WLTP jazdiť s priemernou spotrebou 4,7 až 4,9 litra benzínu na 100 kilometrov.
Aj Captur bol v rámci prísnejšej legislatívy vybavený novými bezpečnostnými systémami, o niečo viac ale stojí za pozornosť vynovený interiér. Hovoríme v prvom rade o 10,25-palcovom digitálnom prístrojovom paneli a 10,4-palcovej dotykovej obrazovke s kompletne novým multimediálnym rozhraním.
Auto využíva OpenR Link s integrovanými službami od Google, vrátane systému Android Automotive 12 a je samozrejme kompatibilný s rozhraním Android Auto a Apple Carplay. Vďaka tomu budú mať zákazníci možnosť stiahnuť si podľa chuti či potreby z obchodu Google Play viac ako 50 aplikácií, takže zo stredového displeja môžete urobiť v podstate druhý mobil.
Aby sme nezabudli, vyššie spomínaná výbava Alpine Esprit je pre Captur novinkou. Obsahuje okrem iného sivé čalúnenie spojené s kontrastným žltým prešívaním, modrými niťami ozdobené bezpečnostné pásy, hliníkové pedále, špecifický volant a všade po interiéri nájdete logá odkazujúce na značku Alpine.
V príplatkových položkách objavíte napríklad audiosystém Harman Kardon (štandardom je Arkamys Auditorim) s deviatimi reproduktormi a v súvislosti s tým by sme mohli ešte dodať, že sa o akustické uvítanie posádky na palube postaral známy hudobník Jean-Michel Jarre.
zdroj: Renault