Do 3 rokov chce byť Renault po VW druhou najväčšou automobilkou v Európe! To nie je ľahký cieľ. Treba ale povedať, že v tomto roku sa automobilke darilo. Predali vyše 1,3 milióna vozidiel, predovšetkým vďaka značke Dacia a modelom Clio a Captur. Hlavne pre úspech modelu Captur chce Renault ešte viac makať v nových segmentoch s úplne novými automobilmi, väčšinou typu crossover. Ako prvú ale predstaví novú Lagunu, ktorá už modernizáciu kruto potrebuje. Francúzov neodradil ani neveľký úspech predchádzajúceho modelu a budú bojovať ďalej. Šéf značky, Stefan Müller, sa v rozhovore pre nemecký magazín Auto Motor und Sport vyjadril k plánom. Novinky majú stále ponúknuť emocionálny dizajn exteriéru, interiér vyrobený z recyklovateľných plastov, aby bol viac šetrný k životnému prostrediu a zlepší sa aj konektivita. Nemenej dôležitou zmenou má byť vyššia kvalita, ale za stále prijateľnú cenu, preto niektoré „zbytočne drahé prvky výbavy“ odstránia. Až neskôr uvidíme, ako to bolo myslené a ktorých prvkov sa to týka. Zlepšiť by sa mal aj podvozok a riadenie, ktoré nie sú najlepšou stránkou auta, okrem výnimočne agilnej vezii 4Control. Obávame sa však, že jedným z odstránených prvkov výbavy môže byť práve v tejto triede áut celkom výnimočný systém riadenia zadných kolies. To by bola naozaj veľká škoda, lebo Laguna 4Control má naozaj výnimočné jazdné vlastnosti a jej schopnosti v zákrutách sú ne celkom inej úrovni ako ponúka konkurencia. O to viac mrzuté je, že nie práve podarený dizajn Laguny mnohým vodičom prednosti systému 4WS nedovolil vyskúšať.