Polemika v úvode tohto článku je na mieste. Napríklad v Británii má byť Clio po modernizácii dostupne len s hybridným pohonom, čo asi dosť zásadne zvýši jeho základnú cenu. Našťastie z aktuálnej tlačovej správy je zrejmé, že v ponuke ostávajú aj iné motory, vrátane jedného diesla.
Renault spomína verziu Blue dCi 100 s maximálnym výkonom 100 koní, krútiacim momentom 260 Nm a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s upravenými dlhšími najvyššími prevodmi, ktoré znižujú otáčky auta pri cestovaní rýchlosťami nad 110 kilometrov za hodinu.
Od uvedenia na trh v roku 1990 sa dodnes celosvetovo predalo 16 miliónov kusov Renault Clio.
K tomu zákazníci dostanú možnosť vybrať si atmosférický trojvalec 1.0 SCe s päťstupňovým manuálom, výkonom 65 koní a 95 Nm, alebo jeho preplňovanú verziu naladenú na 90 koní a 160 Nm, opäť s manuálom, ale šesťstupňovým.
V ponuke potom nebude chýbať ani TCe 100 LPG s možnosťou jazdiť na skvapalnený plyn a vrcholom naďalej ostáva hybrid E-Tech s atmosférickou jedna-šestkou (94 koní), elektromotorom (49 koní), pridruženým štartér-generátorom (24 koní), malou baterkou s kapacitou 1,2 kWh a systémovým výkonom 145 koní. Kombinovaná spotreba auta vychádza podľa metodiky WLTP na 4,1 l/100 km.
Čo naopak nepoteší, je podľa všetkého definitívny koniec malého štvorvalca s turbom 1.3 TCe s výkonom 140 koní, takže ak bol práve on vašou ideálnou voľbou, neváhajte a berte ho zo skladových zásob, inak ho v Cliu už nezoženiete.
Pokiaľ ide o dizajn, malý Renault preberá štýl elektrického Meganu a crossoveru Austral. V porovnaní s výbehovým autom sú prepracované predné partie možno trochu komplikované, nedá sa ale povedať, že by to Clio teraz neslušilo. Zmeny v zadnej časti sú decentnejšie, ale aj tu nájdete modifikovanú vnútornú štruktúru svetiel a nový zadný nárazník.
Asi najmenej vizuálnych zmien prebehlo v interiéri, ale aj tu je pár vecí inak. Renault sa pochválil predovšetkým novým čalúnením vyrábaným v niektorých prípadoch až zo 72 percent z recyklovaných materiálov. Týka sa to napríklad sympaticky vyzerajúcich športových sedadiel novej výbavy Esprit Alpine, ktorá pridáva špecifické 17-palcové disky, štandardne navigáciu, inú mriežku chladiča a pár ďalších drobností.
Posádka potom bude mať k dispozícii systém Renault Easy Link s bezdrôtovým pripojením Android Auto a Apple CarPlay a stredovým displejom s uhlopriečkou buď 7 alebo 9,3 palca.
zdroj: Renault